Este diumenge, dia 19, el col·lectiu de cronistes de la Vall d’Albaida ha celebrat una reunió de treball. En esta ocasió ha estat a la població de la Pobla del Duc, on l’Ajuntament ha cedit el saló de plens per fer possible l’esdeveniment. Han estat presents dels cronistes d’Aielo de Malferit, Agullent, Otos, Ontinyent, l’Olleria, Llutxent i Quatretonda.
La reunió ha servit per conéixer la tasca i les funcions que cada cronista té en la seua població o municipi. Així, han destacat la figura de cronista com una figura necessària en cada poble ja que acaba sent un assessor cultural, gratuït, on sobreïx la funció altruista; d’una banda pel que fa al cost de les investigacions, i d’altra per les publicacions autofinançades que ofereixen a la població, en format llibre o en formats virtuals.
Els cronistes han assenyalat la importància, en els temps actuals, de fer més divulgació dels temes locals ja que està produint-se una pèrdua de patrimoni tant material, com immaterial, i es fa palesa la demanda per part dels ciutadans i veïns en cada població. Allò que queda escrit i publicat, queda per sempre. Per tant s’ha instat a participar de forma activa en el proper congrés d’estudis de la Vall d’Albaida que se celebrarà el proper any; i també, en les assemblees i els congressos de l’Associació de Cronistes del Regne de València.
A més, tal com han acordat, en breu, instaran a través de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida a què les poblacions que no disposen de cronista, en nomenen una o un. També, s’oferiran a les escoles i els instituts per oferir xarrades i excursions sobre temes locals. I, als mateix temps, seguiran col·laborant amb els ajuntaments per desenvolupar activitats i tasques enfocades en l’estudi i divulgació de cada poble i ciutat.