La Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació invertirà 12,4 milions d’euros per a la reordenació dels accessos de la carretera CV-81, entre els punts quilomètrics 15+650 i 21+000, al terme municipal de Bocairent, amb l’objectiu de millorar la seguretat viària.

Este avantprojecte, aprovat per la Direcció General d’Infraestructures de Transport Terrestre de la Generalitat, se sotmet ara a informació pública durant un termini de trenta dies hàbils amb l’objectiu de recopilar possibles propostes de cara a l’actuació definitiva.

La CV-81 forma part de la Xarxa Bàsica autonòmica i exerceix un paper clau en connectar nuclis de població, enllaçar amb la xarxa estatal i facilitar l’accés a grans infraestructures de transport. En el tram analitzat, la carretera disposa d’una calçada bidireccional de 7 metres d’amplària i vorals d’1,5 metres, amb accessos majoritàriament canalitzats mitjançant vies de servei i rotondes partides, a excepció de l’accés directe existent a una benzinera.

No obstant això, el desenvolupament de nous polígons industrials en l’entorn fa necessari un plantejament global per a millorar la seguretat viària. En particular, es preveu un increment significatiu del trànsit una vegada entre en funcionament el polígon industrial «Casa de los Olmos», fet que elevarà la intensitat mitjana diària del tram per damunt dels 5.000 vehicles.

Per això, l’avantprojecte planteja l’execució d’un enllaç a distint nivell entorn del P.K. 19+000, l’eliminació de les rotondes partides i la implantació de vies de servei. De manera complementària, es preveu donar continuïtat a la via verda del Xitxarra mitjançant un itinerari ciclopeatonal des del terme municipal de Banyeres fins al final de l’actuació.

Cal assenyalar que, en l’estudi d’alternatives, es tindrà en compte la continuïtat de la via pecuària Cordel-Azagador del Pla de Sant Jordi, l’adequació de les vies de servei, la futura duplicació de la CV-81 i la presència de diversos cursos d’aigua en l’àmbit d’actuació.

Totes les solucions s’han dissenyat d’acord amb la normativa vigent, minimitzant l’afectació al medi ambient i incorporant el traçat en planta i alçat, seccions tipus, ferms i paviments, interseccions i connexions amb la xarxa viària i el planejament vigent, així com l’anàlisi de la tipologia d’estructures en funció de l’estudi geotècnic.