La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat està en procés de licitació de la redacció del projecte per a millorar la seguretat viària i reordenar els accessos de la CV-81 al seu pas pel terme municipal de Bocairent, per a poder donar un millor servei davant la creació de noves zones industrials i a les àrees residencials de la localitat.
La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha mantingut una reunió de treball amb l’alcalde de Bocairent, Xavi Molina, a la qual també ha assistit la directora general d’Obres Públiques i Mobilitat, Roser Obrer, per tractar de manera conjunta les necessitats de la localitat en matèria de mobilitat.
Està previst que el termini de presentació d’ofertes acabe hui, 15 de setembre. La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat finançarà aquesta redacció de projecte amb més de 195.000 euros.
Tal com ha destacat la consellera Rebeca Torró, “es tracta d’una actuació important per a Bocairent i tots els municipis del seu entorn, ja que aquesta actuació donarà resposta a un previsible augment de trànsit per la posada en marxa d’un nou polígon industrial a Bocairent”. En un any està previst que el trànsit d’aquesta carretera puga augmentar i aconseguir més de 5.000 vehicles diaris.
Per la seua part, l’alcalde de la localitat, Xavi Molina, ha agraït l’esforç i l’interés de la Generalitat en aquesta actuació, que ha assegurat que suposarà “una solució integral al tram de la CV-81 al seu pas per Bocairent perquè millorarà la seguretat viària i els accessos al futur polígon dels Oms i les zones residencials dels seus voltants”.
Aquesta carretera, en el tram d’estudi, té una calçada bidireccional de 7 metres d’ample i vorals d’1,50 metres. Es caracteritza per tindre control d’accessos mitjançant vies de servei que ixen a quatre glorietes partides, amb excepció de l’accés i eixida a la gasolinera la connexió de la qual és directa a la carretera CV-81. Les vies de servei laterals i els camins d’accés a les propietats confrontants tenen un ample que varia entre 4 i 6 metres.
Actualment, el tram presenta interseccions tipus glorietes partides que impliquen encreuaments de la calçada de la carretera CV-81 partint de velocitat zero. A més, aquest tram de carretera no compta amb elements que facen que els vehicles que discorren per la via principal disminuïsquen la velocitat en els voltants d’aquestes interseccions i es preveu que el trànsit augmente a causa de la proximitat de nous polígons industrials. En aquest sentit, s’estima que el trànsit de la via, una vegada finalitzat el nou polígon industrial Casa dels Oms, s’incremente en 589 vehicles al dia.
Detalls del projecte
El projecte plantejarà l’execució d’un enllaç a diferent nivell, aproximadament en el punt quilomètric 19, per a atendre el trànsit que prové del nou polígon industrial, les edificacions disseminades de la zona, l’estació de servei existent en les proximitats i les vies de servei. En el disseny de l’enllaç s’haurà d’optimitzar la tipologia estructural de l’obra de pas, ja siga un pont o un pas inferior.
En el plantejament de les alternatives es tindrà en compte l’existència de la via Cordel-Assegador del Pla de Sant Jordi. El pas d’aquesta via pecuària d’un costat a un altre de la CV-81 haurà de quedar garantit.
D’una altra banda, el projecte també abraçarà el condicionament de les vies de servei existents i/o la construcció de noves vies, la futura duplicació de la carretera CV-81 i la consideració de l’existència de diversos llits en la zona d’actuació, com el del riu Clariano o el Vinalopó.
Totes les actuacions es projectaran d’acord amb la normativa vigent i minimitzant al màxim l’afecció al medi ambient i la seua integració en l’entorn.