El passat dia 20 d'octubre de 2018 La Pobla del Duc va patir un tall de llum durant més de 12 hores en gran part de la població. Durant tot el dia operaris d'Iberdrola juntament amb l'equip de govern van fer un seguiment exhaustiu de la situació de l'evolució de l'avaria.
 Davant de la gravetat de la situació, Iberdrola va optar per posar equips electrògens autònoms en tots els transformadors afectats restablint-se així el servei més de 12 hores després. A més, es van tardar 10 hores addicionals a arreglar l'avaria i desconnectar els grups electrògens, tornant a la normalitat i provocant importants perjudicis a particulars i negocis afectats. L'ajuntament va posar a la disposició dels afectats, a través de la web municipal i en les oficines municipals, fulls de reclamació i assessorament per a la tramitació de les corresponents reclamacions, tant particulars com empresarials.


A partir d'aquell moment, i vista la gran vulnerabilitat en el subministrament, des de l'equip de govern es va posar posat en marxa la cerca d'alternatives per a evitar que es repetira l'episodi del dia 20 d'octubre.
Per això, aquesta setmana comencen les obres d'una nova línia subterrània, necessàries per a assegurar el servei elèctric, de manera que es connectarà el transformador de la Zona Oest al del Trinquet. Tancant així el cercle de servei elèctric i assegurant que una avaria com la del dia 20 d'octubre no tornarà a deixar sense servei elèctric a la població.


L'alcalde, Vicent Gomar, explica que “des de l'equip de govern teníem clar que això no podia tornar a passar i vam contactar amb Iberdrola per a gestionar una solució a llarg termini. Estem molt satisfets de la seguretat que ens donarà aquesta obra i hem gestionat amb celeritat una solució que farà que no es torne a produir una situació d'aquesta gravetat mai més en aquesta població” argumentava Gomar.