Els actes del Centenari del Mestre Ferrero, impulsats per l’Ajuntament d’Ontinyent i coordinats per la comissió organitzadora, es reprenien esta setmana amb una cita commemorativa fora de la ciutat. Dissabte passat, el Teatro Calderón de Alcoy va acollir un concert solidari organitzat per la Societat Musical La Pau de Beneixama a benefici de l’Hogar Infantil de Alcoy.
A l’acte assistiren el regidor de Cultura, Àlex Borrell; els membres de la comissió Rafael Soler i Valen Bataller; i José Mª Ferrero Silvaje, fill del compositor, en una vetlada que va posar en valor la trajectòria de José María Ferrero Pastor com a referent de la música festera i la seua influència en la tradició musical valenciana.
La interpretació musical va estar a càrrec de la Societat Musical La Pau, sota la direcció de Mario Roig Vila. El públic va poder escoltar diverses obres del mestre, incloent peces emblemàtiques del repertori de Moros i Cristians, estretament vinculades a la seua trajectòria artística.
L’acte va servir per destacar el llegat de Ferrero i la seua contribució decisiva a l’evolució de la música festera tradicional, especialment la seua vinculació històrica amb la Filà Marrakesch i el seu paper en la consolidació d’un estil propi dins la música de festa.