El projecte "Con-ciència. De 0 a 3", ha estat guardonat amb el III Premi Balarma d’Investigació en Educació Infantil que atorga la Fundació Campus Ontinyent, dotat amb 5.000 euros per estimular la recerca educativa. Ho feia en un acte al Campus d’Ontinyent que comptava amb la presència del President de la Fundació i alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, la vicerrectora de Cultura i Societat, Ester Alba, el regidor d’Educació, Ferran Gandia i el director del Campus d’Ontinyent, José Cantó.
Durant l’acte també s’entregaven diplomes a l’estudiantat que ha estat desenvolupant el seu Treball Final de Grau durant el curs 2022/2023 amb les ajudes atorgades per la Fundació Campus Ontinyent. En concret, els i les guanyadores d’aquestes ajudes van ser Iván Máñez, Taymi Calcedo del Valle, Marta García, Abel Císter, Marta Sánchez i Andrea Hernández.
Durant l’acte, el president de la Fundació i alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, destacava "dins del 25 aniversari que estem celebrant del Campus d’Ontinyent a la ciutat, des de la Fundació hem volgut continuar treballant per potenciar i mostrar que estudiar a Ontinyent té avantatges" perquè, en paraules del primer edil, "estem treballant per generar espais i atractius com aquests premis que no sols reconeixen el treball que l’estudiantat realitza, impulsen la investigació i possibiliten que eixe estudi passe a ser un projecte real".
Per la seua part, la vicerrectora Ester Alba agraïa l’esforç de la Fundació Campus Ontinyent perquè "el treball realitzat ha permés assolir i consolidar Ontinyent com un referent acadèmic alhora que establir vincles amb la comunitat local per traslladar més enllà dels murs de la universitat el coneixement i creant xarxa i un ecosistema educatiu del que tota la societat es nutreix"
El projecte guanyador del premi Balarma obra de Almudena Marín Porta planteja la possibilitat de treballar la part científica al primer cicle d’infantil des de l’experiència conscient del professorat. Relacionat amb l’Agenda 2030, destaca la necessitat d’educar de manera sostenible, amb plans d’acció per salvar el planeta i les persones que hi vivim des de la pau i la justícia.
Tot amb situacions d’aprenentatge de ciència amb els més menuts i menudes. A més, forma part d’un projecte més ampli que té en compte tota l’etapa educativa, des del primer cicle d’infantil (com a moment educatiu, no sols assistencial) fins a la universitat ja que el pensament científic és important en tot moment.