824 alumnes de 4t d'ESO, de 33 centres educatius de diferents localitats de la Comunitat Valenciana, han participat en la IV edició del concurs d'educació financera organitzat per la Fundació Caixa Ontinyent, que ha celebrat hui la final en el Centre Cultural de l'entitat.
Una iniciativa que es consolida amb esta quarta edició i que permet aproximar als més jóvens conceptes financers bàsics, de manera amena i divertida. Un coneixement essencial per a gestionar l'economia diària en totes les etapes de la vida.
En la final celebrada hui, que ha sigut presentada per la periodista Rosa Porta, els alumnes s'han disputat el primer lloc, responent a un qüestionari de preguntes sobre conceptes financers, d'economia personal, ciberseguretat, estalvi, finançament i assegurances, entre altres. El guanyador del concurs ha sigut l’IES Jaume I d’Ontinyent, i el segon classificat el l’IES l’OM de Picassent, els dos dotats amb premis econòmics destinats a material per als centres. S'ha obsequiat, a més, a tots els finalistes amb un obsequi per la seua participació.
Cal destacar que en el concurs han participat alumnes Alcoi, Alcúdia de Carlet, Aldaia, Almussafes, Altea, Banyeres, Biar, Bocairent, Borriana, Burjassot, Canals, Castalla, Castellar Oliveral, El Saler, Foios, Grau de Gandia, La Pobla del Duc, Manises, Mislata, Oliva, Ontinyent, Paterna, Picassent, Sant Vicent del Raspeig, Silla i Tavernes de la Valldigna.
Educació financera per a totes les edats
El programa d'educació financera, que va nàixer en 2016, oferix ferramentes per a millorar la cultura financera a persones de totes les edats, adaptades a les necessitats de cada moment de la vida. Compta amb prop de 40.000 usuaris cada any, realitza 160 activitats anuals i col·labora actualment amb més de 70 entitats i col·lectius.
Disposa d'una APP de contes infantils per als més xicotets “Els contes de Dino”; un teatre de marionetes per a xiquets de 6 a 8 anys; un joc de taula educatiu “Porquiland” destinat a xiquets de 10 i 11 anys; impartix formació per a docents i alumnes d'ESO i Batxillerat sobre ciberseguretat, finançament, finances bàsiques i jocs d'atzar, entre altres; realitza accions específiques per a majors; i impulsa la informació i divulgació de temes d'interés a través del seu web i xarxes socials.