Durant el mes de juny va tindre lloc la prova d’accés a la universitat (PAU), on els alumnes que havien finalitzat segon de Batxillerat, i que així ho desitjaren, podien inscriure’s en els últims exàmens que determinarien la capacitat per entrar a estudiar una carrera a la universitat segons la nota aconseguida.
Entre el 462 centres que aportaven alumnes a la PAU a la Comunitat Valenciana, el 37 millor és ontinyentí, concretament l’IES l’Estació, d'Ontinyent, que va aconseguir que els 38 inscrits aprovaren, i que la nota mitja fora de 7,006, tan sols un 0.5 de mitja menys que la que tenien durant tot el curs, una data que parla molt bé de les qualificacions que els professors van donar als seus alumnes.
El director de l’institut, Pere Vañó explica respecte als resultats que “el primer que crec que cal fer, és felicitar l’alumnat, les famílies i el professorat de l’institut per l’esforç, dedicació i treball que han fet al llarg dels dos cursos del Batxillerat, així com de tot el treball que es fa des que l’alumnat s’incorporà a l’ESO”. Entrant més en profunditat a valorar ixe 37é lloc, Vañó pensa que “el més significatiu per a nosaltres és que l’alumnat que es presenta a les proves PAU, les ha aprovades. Durant els últims tres anys, tot l’alumnat de la convocatòria de juny ha aprovat les proves PAU. Això creiem que és un bon indicador de com s’està treballant al centre. Treball i responsabilitat compartida amb famílies, professorat i alumnat fa que els resultats siguen tan bons”.
La citada variació de l’expedient, que passa d’un 7,5 al centre a més d’un 7 a la PAU, és també dels millors de la Comunitat. Vañó comenta que “entre totes les interpretacions possibles, voldríem destacar que aquest fet  implica que la formació que s’ofereix a l’IES l’Estació s’acosta molt als nivells d’exigència de les universitats valencianes. Amb la qual cosa es podria afirmar que és d’una gran qualitat”. Finalitza al respecte comentant que “s’ofereix una molt bona base formativa per a tot aquell alumnat que pretén seguir uns estudis universitaris”.
Respecte a les claus per aconseguir tan bons resultats, Pere Vañó pensa que “el professorat que treballa en aquesta etapa és un professorat molt experimentat i bon coneixedor de les exigències de les proves PAU”. També comenta que “al llarg del curs el professorat ha assistit a les diferents reunions de coordinació amb la Universitat on es determinen el tipus de prova i els criteris d’avaluació, i s’ha pogut treballar en algunes matèries reduint el nombre d’alumnat a classe”, i finalitza dient el possible secret de l’èxit: una vegada finalitzat el curs “s’ha continuat amb la preparació de les proves PAU, fent reforços o acabant el temari”, el que pensa que suposa “oferir una millor atenció individualitzada a l’alumnat i una millor preparació de cara als exàmens”, explica el director.
Per finalitzar, Pere Vañó vol recalcar que “és l’esforç i treball de l’alumnat el que fa que, al final, els resultats siguen tan bons”.