La mestra ontinyentina Belén Gramage Bonastre, de 28 anys, ha estat inclosa en la llista de 50 nominats a millor docent d'Espanya en la categoria de Primària dels IV Premis Educa Abanca.
Tota esta aventura va començar en juny de l'any passat, quan les famílies dels seus alumnes de tutoria de 2n de Primària del col·legi San José (als quals continua impartint classe) van presentar la seua candidatura als premis, dirigits a centres públics, privats i concertats, que reconeixen la qualitat docent. Belén comenta que es va quedar molt “sorpresa” en conéixer la notícia.
Conscient que el nivell i la qualitat en estos premis era molt elevada, l’ontinyentina va pensar “que era massa”, i que més enllà del premi final, “el millor per a mi era que les famílies hagueren pensat en mi”, explica.
No obstant això, per a la seua major alegria, va ser seleccionada en setembre en la primera selecció que va realitzar l'organització de 50 elegits d'entre les més de 3.000 candidatures presentades en Primària. Esta primera selecció es va basar en la satisfacció de l'alumnat, els seus punts de vista sobre el mestre i les activitats desenvolupades a l'aula. “Quines coses tan boniques hauran dit de mi els alumnes per a haver sigut seleccionada”, comenta Belén, molt agraïda.
Per a ella, esta nominació és una “il·lusió” molt gran i reconeix estar “molt contenta de poder viure esta experiència amb els meus alumnes”, el que suposa una “injecció de motivació i de seguir en la mateixa línia que fins ara”, assegura.
L’ontinyentina ha sabut des de sempre que ser mestra era la seua passió. Va estudiar Magisteri en la Universitat Catòlica de València i, si ja li va agradar la carrera, més encara va disfrutar amb les pràctiques. La seua passió per este treball li ve heretada de sa mare, també mestra. “Des de xicoteta he vist sempre l'amor per este treball”, i fruit d’esta admiració, Belén es va decantar per esta professió.
Per a ella, motivar a l'alumnat i la il·lusió a l'aula són els factors més importants. “La clau és la il·lusió, que en el col·legi se senten a gust i feliços”, comenta. Uns factors que han de vindre acompanyats per una “bona relació amb les famílies, basada en el respecte i la confiança”, comenta, ja que moltes vegades els problemes personals poden afectar en l'ensenyament. “Si els alumnes estan segurs de sí mateixos i tranquils, estan molt més receptius a aprendre”, assegura.
Sobre la pandèmia comenta que els xiquets “s'han adaptat súper bé” a la nova situació i que són “molt conscients del que poden perdre si no seguixen les normes”. D’esta situació preferix extraure el positiu que és que “estem aprenent la importància de la higiene, de cuidar als nostres majors i de respectar les normes”.
Finalment, l’ontinyentina vol agrair la confiança dipositada en ella per les famílies. “Este és el major premi que un mestre es pot emportar, que el valoren tant i que les famílies estiguen al seu costat; és el més gratificant per a un docent juntament amb els seus alumnes”, conclou.