Més de 200 professionals i empreses del sector cosmètic, arribats de tota Espanya, s'han reunit amb AITEX per assistir a la tercera edició del Congrés de la Indústria Cosmètica

Una jornada professional dedicada a les últimes tendències i innovacions en l'àmbit del sector cosmètic. Amb un enfocament d'innovació, tendències i regulacions, l'acte ha proporcionat informació valuosa sobre la situació de la cosmetologia i l'aparatologia, oferint també oportunitats de networking per als professionals que han acudit a Alcoi. 

Baix el títol 'Cosmetologia: nous horitzons en la cura i la bellesa', AITEX ha oferit les tècniques i ferramentes necessàries per cuidar i millorar la pell i el cabell, parlant de productes, tractaments, tècniques i rutines de bellesa. 

La cosmètica, a estudi una vegada més gràcies a AITEX
La jornada de cosmètica ha començat amb el discurs d'inauguració de León Grau, president d'AITEX, qui ha agraït a tots els assistents la seua presència. "AITEX seguirà apostant per esta indústria i ajudant les empreses cosmètiques de la Comunitat Valenciana", ha assegurat. 

Després de la inauguració, ha sigut el torn de Cristina Guillem, directora de projectes I+D d'AITEX, qui ha explicat a tots els assistents que "la cosmètica és una prioritat hui en dia". Per tant, va destacar la importància de tindre en compte quines tendències són les que marcaran el futur del sector. 

A continuació, ha sigut el torn de la ponència 'regulatory' de Mercé Camps, farmacèutica, acadèmica de la RAFC i experta en regulació cosmètica. 
La ponència 'made in AITEX' ha estat a càrrec d'Isabel Soriano, subdirectora d'AITEX de Laboratoris i Oficines Internacionals i María Blanes, responsable del Grup d'Investigació de Cosmètica i Salut. Han oferit un anàlisi objectiu de l'envelliment de la pell i han aportat casos d'èxit. 

Després d'un coffee-break ha tingut lloc la ponència estrela d'esta edició: Boticaria García ha aportat el seu punt de vista, com a divulgadora de masses, entre la fina línia entre la ciència i la comunicació, parlant del paper dels creadors de contingut, dels 'influencers' i de les agències, tot amb l'objectiu de que els assistents preparen campanyes de comunicació reals i efectives. 

La jornada ha finalitzat amb una taula redona en la qual s'ha debatut sobre l'impacte de les xarxes socials i la viralitat en la indústria cosmètica des de tres punts de vista: la influència dels creadors de contingut en el consum, com les empreses estan gestionant el mal ús dels seus productes i la necessitat de majora regulació i formació en la indústria. Els ponents, Eliseo González, inspector tècnic de l'Agència Valenciana de Salud; Andrés López, director tècnic de Babaria, Boticaria García, i Mª Aurora Benaiges, presidenta de la SEQC, moderats per Sara Jiménez, dircom del Beauty Cluster, van aportar la seua experiència per ajudar les empreses a gestionar situacions com la viralitat imprevista de productes, el trencament de stock, gestions de crisis, etc. 

El secretari autonòmic d'Indústria, Comerç i Consum, Felipe Carrasco, va clausurar el congrés i va destacar que els centres tecnològics "són peça essencial en l'estratègia de reindustrialització del Consell i un aliat perfecte per potenciar la innovació empresarial".