Textilhogar - Home Tèxtils Premium tancava ahir dijous les seues portes en Fira València amb un balanç molt positiu. Tot i l'alerta meteorològica, que va obligar a ajornar la inauguració i celebrar una edició expressa de tres dies, el certamen, celebrat al costat de Fira Hàbitat, ha aconseguit xifres d'assistència lleugerament superiors als 40.000 visitants professionals, igualant les estadístiques de l'any passat i consolidant València com a capital del disseny i de l'hàbitat.
Des d'ATEVAL, Associació d'Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana, se subratlla l'èxit col·lectiu d'esta edició, en la qual el sector de la tèxtil llar ha reforçat el seu caràcter internacional i la seua capacitat de negoci, mostrant un pavelló especialment atractiu, amb més metres d'exposició per a cada participant i un disseny acollidor que ha posat en valor la creativitat, innovació i sostenibilitat de les col·leccions presentades.

Una missió inversa històrica: més de 1.800 reunions en tres dies
Un de les fites més destacades ha sigut la Missió Inversa Internacional de Compradors, coordinada per ATEVAL amb el suport d'IVACE+i Internacional i ICEX. En només tres dies, s'han celebrat més de 1.800 reunions de treball B2B, gràcies a la participació de més de 100 compradors i prescriptors de 44 països, la qual cosa suposa un increment del 25% respecte a la passada edició.
“Textilhogar és un aparador únic per al comprador internacional i les nostres empreses compten amb un gran potencial per a créixer en els principals mercats sense moure's de casa”, ha assenyalat Leila Bachetarzi, directora d'Internacionalització d'ATEVAL, qui ha destacat, a més, “el gran esforç de selecció i coordinació que garanteix reunions realment útils i d'alt valor estratègic per a la internacionalització del nostre sector”.

Sinergies amb el contract i nous mercats
La cita ha tornat a demostrar el potencial de les sinergies amb el sector contract, especialment en projectes d'interiorisme, decoració i residencial. Les empreses tèxtils valencianes han sabut adaptar part de les seues col·leccions a estes demandes, facilitant projectes de gran valor afegit i ampliant així les seues oportunitats de negoci més enllà del canal tradicional de tèxtil llar.
En este sentit, la celebració de la Jornada Professional Hotel & Contract dins de la fira va abordar tendències clau per al futur del sector: sostenibilitat, personalització, artesania, disseny experiencial, luxe conscient, benestar i tecnologia invisible.
Per a les empreses associades a ATEVAL, comptar amb una fira d'estes característiques a València és fonamental: “sense moure's de casa, les nostres empreses reben compradors de tot el món”, destaca Pepe Serna, president d'ATEVAL. Este model contribueix a potenciar la faceta exportadora de la Comunitat Valenciana, reforçant el seu lideratge com a referent global en tèxtil llar.
Amb més de 150 marques expositores de les quals el 70% representaven a la Tèxtil-Llar de la Comunitat Valenciana, provinents en la seua majoria de l'Alcoià-Comtat i de la Vall d'Albaida, el certamen ha tornat a ser motor d'innovació, negoci i projecció internacional, amb el suport de la patronal ATEVAL – Home Tèxtils from Spain i l'Institut Tecnològic AITEX. Des de'ATEVAL es valora aquest èxit col·lectiu i es reafirma el compromís de continuar impulsant iniciatives que consoliden la imatge del tèxtil llar valencià com a referent global en disseny, innovació i sostenibilitat.