L'arribada de la primavera suposa per a les La Plataforma per la Reindustrialització Territorial, integrada per la Confederació Empresarial de la Vall d'Albaida (COEVAL), la Federació Empresarial de L'Alcoià-Comtat (FEDAC) i l'Associació d'Empresaris Foia de Castalla (IBIAE), ha mantingut una reunió de treball a Ontinyent, en concret, a la seu de COEVAL.
En la mateixa es va coincidir a abordar pels representants de la Plataforma una situació que preocupa pimes i autònoms del territori de la Plataforma, igual que ocorre a nivell autonòmic i nacional, en concret, les dificultats que estan trobant en el seu dia a dia per a fer front a l'allau de normativa i obligacions que se'ls imposen per part dels legisladors de les moltes administracions existents, les càrregues burocràtiques imposades per aquestes i alhora la seua falta d'agilitat en les resolucions de les sol·licituds que els plantegen pimes, autònoms i ciutadans en general. A tot això han d'afegir-se els complicats reptes que pimes i autònoms han d'afrontar procedents d'una globalització molt a la mesura de les grans empreses.
Així, les pimes i autònoms de les comarques de la Vall d'Albaida, l’Alcoia-El Comtat i la Foia de Castalla estan fent un gran esforç en tots els àmbits per a continuar la seua activitat i mantindre els llocs de treball. Un dels problemes amb els quals s'enfronten tots els sectors és la falta de personal, que únicament s'atenua en part pel nombre d'immigrants que estan treballant i aportant amb això al benestar i progrés general, per exemple, per al manteniment de pensions futures.
Al mateix temps les pimes i autònoms s'estan enfrontant també a un altre greu problema, les altes taxes d'absentisme laboral, que dificulten molt el mantindre la seua activitat, amb el consegüent perjudici que suposa a les arques públiques la pèrdua d'empreses i llocs de treball.
Tot això planteja un panorama socioeconòmic que ocupa i preocupa les associacions que formen part de la Plataforma i per extensió a la resta d'associacions empresarials i d'autònoms tant autonòmiques com nacionals.
Finalment, la Plataforma demana a les administracions, en l'àmbit de les seues competències, canvis legislatius, que es dirigisquen també a combatre l'economia submergida, i canvis de funcionament, impulsant amb fets i no paraules l'aplicació de polítiques de col·laboració públic-privada, tal com ocorre en altres països d'Europa, canvis que com s'ha demostrat en altres temes és possible realitzar si es vol amb celeritat, ajudant per mitjà d'ells al fet que autònoms i pimes tinguen no les traves i dificultats amb les quals hui es troben, sinó les millors condicions possibles per al seu creixement i per això tambén dels seus treballadors.