- Quin ha sigut l'objectiu d'organitzar aquestes jornades de portes obertes?
- L'objectiu principal és recordar als associats els serveis dels que disposen i tractar de captar a nous associats. Després d'un 2019 difícil, hem pensat que és important estar junts i baix el mateix paraigües, que és ATEVAL. Per això, hem de recordar als associats que estem ací, i als que no estan associats, convidar-los a vindre, perquè podem aportar-los moltes coses. Quants més sigam, més força tindrem de cara a les administracions. L'objectiu és l'associacionisme, la col·laboració i el fet d'estar junts.
- Quantes empreses associades hi ha actualment a ATEVAL Comunitat Valenciana?
- En aquests moments som 320 empreses associades, de les quals 103, és a dir, un terç, sin de la Vall d'Albaida. Hi ha un pes molt important del sector textil a la comarca. Això es tradueix en aproximadament 8.500 llocs de treball directe. I hi ha moltes altres empreses que no estan associades.
- Com s'estructurarà la jornada?
- Serà el pròxim dijous, 27 de febrer, a les 18:00 de la vesprada. Contarem amb la inauguració a càrrec de la secretària autonòmica d'Economia, Rebeca Torró; una explicació del que és ATEVAL, amb les intervencions dels que formem part de l'entitat; una conferència del gurú Antonio Moar, consultor i bussines trainer especialitzat en transformació de directius molt ben considerat. Per últim, clausuraran el president d'ATEVAL Vall d’Albaida, Rafael Lurbe, i l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez.
- Quins són els serveis que ofereix ATEVAL?
- En temes de comunicació, estem constantment enviant informes, estadístiques del sector, etc. I a més a més tenim diverses unitats de servei. Som un lobby empresarial, i estem en un bon moment perquè tenim presència en el Consell Intertextil Espanyol, el que implica que tenim accés directe a Europa i inclús a Ginetex Internacional. Hem de ser conscients de la potència que té ara ATEVAL. En l'àrea de Competitivitat i Innovació oferim asessorament en ajudes, subvencions, deduccions fiscals, etc.
En l'àrea de Projectes Europeus, estem en més de 10 propostes en les que participen empreses associades. En l'àrea de Promoció Comercial i Internacionalització, tratem tot el tema de les fires, ajudes a catàlecs, marketing, reds socials, etc. I per últim oferim asessorament empresarial i optimització de costos i serveis, que suposa la compra de material conjuntament per estalviar diners, descomptes en combustible, banca, segurs, etc.
- Quins son els reptes d'ATEVAL per aquest 2020?
- Fomentar la innovació, impulsar la cooperació tant dins del sector com intersectorial, facilitar nous models de gestió, recolzar l'internacionalització i millorar el posicionament de les empreses, i millorar les habilitats i la formació.
- Quant a formació, com pensen cobrir la falta de mà d'obra especialitzada?
- Volem tornar a portar a Ontinyent la FP Tèxtil, és un dels aspectes que teníem clars. Les empreses han sigut les que ens han traslladat que necessiten personal especialitzat. S'impartix en l'IES Jaume I i esperem que es pose en marxa en setembre. El més important d'açò és la dualitat d'aquest formació, amb dos dies de teoria i tres en la empresa. Estem molt il·lusionats i esperem fer cantera.
- Quin és l'ambient en el sector textil en aquest moments?
- De cara a 2020 estem a l'expectativa. Però és el que diem, en una situació de crisi no sobreviu el més fort, sobreviu el més intel·ligent, el que millor sap adaptar-se. En preu, les empreses poden competir fins a cert punt, però nosaltres apostem per competir en innovació, diseny, cooperació i col·laboració.