Mercadona, empresa de supermercats físics i de venda online, ha incrementat en 2020 les seues vendes consolidades a superfície constant un 5’5% fins els 26.932 milions d’euros, dels quals 186 milions corresponen a les vendes de les seues 20 tendes en Portugal
La companyia, a més, ha obtés un benefici net de 727 milions d’euros, un 17% més, després d’haver compartit amb la plantilla 409 milions d’euros en concepte de primes per objectius i 364 milions d’euros, un 29% més, amb la Societat en concepte d’impostos. “Estos resultats són un clar indicador de la determinació amb la qual Mercadona està duent a terme la brutal transformació en la que es troba immer4sa per impulsar un model d’empresa més digital, productiva i sostenible”, expliquen des de l’empresa. 
Per això, i amb l’objectiu d’accelerar este decisiu canvi, Mercadona ha realitzat una inversió de més de 1.500 milions d’euros en 2020, un esforç inversor amb càrrec a recursos propis, que s’emmarca en el seu pla estratègic 2018-2023. Com a resultat d’esta inversió, Mercadona ha finalitzat l’any amb 1.641 supermercats, després d’obrir 70 supermercats, 10 d’ells en Portugal, i tancar 65 tendes que no s’ajustaven al seu nou model més eficient i sostenible. Igualment, ha mantés el procés de renovació de la seua xarxa de supermercats i ha finalitzat l’any amb 1.000 supermercats adaptats al Nou Model de tenda eficient (Tenda 8), després de reformar 152 tendes. La companyia també ha continuat amb la implantació de la seua nova secció ‘Listo para comer’ (‘Pronto a comer’ en Portugal), la qual cosa ha permés finalitzar l’exercici amb 650 tendes amb la nova secció, 20 d’elles en Portugal. 
Una mitja de 16 nous treballs al dia
L’esforç inversor realitzat, a més de generar riquesa i activitat, s’ha materialitzat en la creació de 5.000 llocs de treball estables i de qualitat, 4.200 en Espanya i 800 en Portugal, fins a finalitzar amb una plantilla de 95.000 persones, 93.300 en Espanya i 1.700 en Portugal. 
Amb l’objectiu de seguir impulsant amb els fets, iniciatives pioners en matèria de qualitat laboral i conciliació, Mercadona ha seguit avançant amb la implantació de una nova jornada laboral de cinc dies per al personal dels seus supermercats. 
Esta mesura, coneguda internament amb Jornada 5+2 permet al personal de tendes descansar dos dies complets a la setmana, i disfrutar també de huit caps de setmana llargs (dissabte, diumenge i dilluns) a l’any. En este sentit, la companyia ha donat un pas més per avançaromplets a la setmana, i disfra ha donat un pas mns) a l' personal de tendes descansar dos dies complets a la setmana, i disfrçar en matèria de conciliació, i tots els treballadors de la tenda compten amb un calendari anual amb tots els dies lliures planificats, una ferramenta innovadora dins del sector de la distribució.
Gestió del covid-19
Per a fer front a la situació derivada de l’Estat d’Alarma iniciat el 14 de març de 2020, Mercadona va adaptar en 36 hores els seus més de 1.600 supermercats i la resta d’instal·lacions logístiques amb dos objectius principals: protegir la salut i la seguretat dels “Jefes” (que és com internament es coneixen els clients) i dels 95.000 treballadors i garantir el subministre. Ha facilitat la higiene i prevenció, a més de proporcionar als treballadors mascaretes i ulleres protectores i instal·lar mampares de protecció de metacrilat. 
També es va decidir paralitzar el servei de telecompra i comandes online, així com el servei ‘Listo para comer’, el pernil al tall o el suc de taronja acabat d’esprémer. En els mesos d’agots i octubre, estos serveis es van reactivar progressivament. 
Conscients de l’impacte social que el coronavirus està generant i de les seues conseqüències socials i econòmiques, la companyia ha reforçat el seu compromís solidari en 2020 amb la major donació d’aliments realitzada per Mercadona fins la data: 17.000 tones de productes durant estos 12 mesos a menjadors socials, bans d’aliments i entitats benèfiques, de les quals 15.800 s’han repartit en Espanya i 1.200 en Portugal. 
Transformació digital i sostenibilitat
Per avançar en la seua transformació digital, Mercadona ha continuat treballant en el desenvolupament del seu servei de compra online, que va iniciar en 2018 amb l’obertura, el passat mes d’abril de 2020 y en ple confinament, de la seua colmena de Madrid. Este continu treball d’adaptació de les més de 1.400 persones que formen Mercadona online per continuar connectades i avançar-se a les necessitats de ‘El Jefe’ online, ha portat a la companyia a arribar als 176 milions d’ingressos a través d’este canal. 
Conscients de la necessitat d’accelerar i contribuir a seguir cuidant el planeta, al llarg de l’any ha instal·lat plaques solars en 8 centres i ha desenvolupat la logística verda per a seguir disminuint les seues emissions, a més d’adherir-se a la iniciativa Lean & Green, impulsada per AECOC per arribar a 2023 a un descens acumulat del 30% d’emissions. També ha activat en més de 70 tendes la seua Estratègia 6.25: sis accions amb el triple objectiu de, per a 2025, reduir un 25% el plàstic, fer tots els envasos reciclables i reciclar tots els residus plàstics. 
El president de Mercadona, Juan Roig, ha manifestat que “2021 i 2022 van a ser anys molt difícils, i encara que hi ha moltes incerteses, hi ha més ganes de seguir superant-les. Per això, el nostre compromís, del qual em sent orgullós, és continuar donant el millor de cadascun de nosaltres sense esperar a que ningú ens ho demane, convençut que si els 95.000 remem com sabem, aconseguirem el que ens proposem”.