Del 15 de setembre al 4 de novembre a les instal·lacions de COEVAL, combinant classes presencials i en línia.
Ontinyent acollirà aquesta tardor una formació amb vocació de futur. La Federació d’Empresaris del Metall de la Província d’Alacant (FEMPA) obri una nova edició del curs gratuït “Agents del Canvi: Expert en Transformació Digital” , una proposta adreçada a joves de fins a 35 anys que desitgen formar-se en les competències més demandades per les empreses en plena era digital, on s’abordaran temes com ara: intel·ligència artificial, anàlisi de dades, estratègies de màrqueting digital, innovació i molt més.
El curs "Agents del Canvi", organitzat per FEMPA , s’impartirà de manera gratuïta i estarà obert tant a persones en situació de desocupació com a persones que actualment estan treballant. Aquesta formació es durà a terme del 15 de setembre al 4 de novembre a les instal·lacions de COEVAL, la Confederació Empresarial de la Vall d’Albaida, ubicades a l’Avinguda del Tèxtil, 22, 1a planta d’Ontinyent. Amb una duració total de 150 hores lectives, el curs s’impartirà en horari de vesprada, els dilluns, dimarts, dimecres i dijous, de 15.30 a 20.30 hores, facilitant així l’assistència de qui desitge ampliar els seus coneixements sense interferir amb altres responsabilitats.
Els Cursos d’Agents del Canvi tenen una duració de 150 hores, de les quals 25 hores es realitzen en modalitat presencial i 125 hores es realitzen en modalitat virtual.
En concret, els Cursos d’Agents del Canvi tenen una duració de 150 hores, de les quals 25 hores es realitzen en modalitat presencial i 125 hores en modalitat virtual amb classes en directe. Així, hi haurà cinc dies lectius en modalitat presencial a Ontinyent i la resta del curs s’impartirà en modalitat virtual síncrona, amb classes en línia en directe a través d’una plataforma de videoconferència.
En completar la formació, cada persona que finalitze el curs rebrà un Apple iPad 2025, una eina tecnològica clau per aplicar tots els coneixements adquirits.
Per ampliar la informació, prem el següent enllaç .
De què tracta el curs?
El pla és formar l’alumnat en gestió digital i ser part de la transformació digital a les empreses. A més, qui finalitze el curs s’emportarà un “ pack de digitalització” que inclou un iPad i que servirà com a eina per aplicar tots els coneixements adquirits al curs.
Però no es tracta d’un curs més. Aquest programa va més enllà de la teoria, oferint una experiència formativa completa i aplicada, dissenyada perquè l’alumnat adquirisca les competències digitals més demandades pel mercat. Intel·ligència artificial, anàlisi de dades, automatització, màrqueting digital, lideratge d’equips i disseny d’estratègies de transformació són algunes de les àrees que s’hi aborden.
La docència d’aquest curs va a càrrec de professionals en actiu amb àmplia experiència en les seues respectives àrees, perquè l’alumnat desenvolupe competències en digitalització a través de reptes individuals i grupals. Durant la formació es treballaran eines i tecnologies innovadores d’anàlisi de dades com Tableau, entre altres.
Un dels elements diferencials del curs és la realització d’un projecte final aplicat: el disseny d’un Pla de Transformació Digital per a una pime. Aquest treball es desenvolupa amb l’acompanyament de mentors i permetrà als participants demostrar la seua capacitat per aplicar el que han aprés en un context real.
A les hores de formació presencial i virtual síncrona, se li sumen 225 hores de treball individual i grupal de l’alumne, amb la realització de casos pràctics, resolució de reptes, desenvolupament del Pla de Transformació Digital d’una Pime i altres activitats.
Requisits per optar al curs
Aquest curs està dirigit a joves de fins a 35 anys d’edat, tant en situació de desocupació com treballant en pimes de fins a 249 treballadors, així com a persones autònomes.
Entre els requisits acadèmics d’accés, s’exigeix tindre un nivell d’estudis que encaixe en una d’aquestes tres opcions:
a) Títol de Grau Universitari o estar cursant l’últim any;
b) Títol de FP Grau Superior;
c) Certificat de professionalitat de nivell 3, títol de Batxillerat o de FP grau mitjà, sempre que es tinga una experiència laboral mínima de 2 anys en un lloc vinculat a competències digitals.
Els títols obtinguts en altres països són vàlids, encara que no estiguen homologats.
Així mateix, l’experiència professional requerida és de mínim sis mesos d’experiència professional prèvia, incloent-hi pràctiques; excepte per al cas indicat en el punt c) del nivell d’estudis requerit. L’experiència laboral d’altres països és vàlida sempre que es puga acreditar.
Aquest és un Programa finançat per la Unió Europea - Next Generation EU i pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; i recolzat pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública a través de la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial (SEDIA) i EOI.