La pròxima edició de Textilhogar, que se celebrarà del 29 de setembre al 2 d'octubre i al costat de Fira Hàbitat València, ultima els preparatius de la qual es preveu com una edició d'èxit, amb la presència de prop de 150 empreses i marques expositors d'este sector en una convocatòria que preveu reunir una oferta global que superarà el miler de signatures i marques internacionals.
Un dels aspectes més destacats i que alimenten les bones perspectives de la cita és l'èxit de la Missió Inversa Internacional de Compradors, coordinada per la patronal ATEVAL – Home Tèxtils From Spain amb la col·laboració d'IVACE + i Internacional i ICEX, i que enguany ha aconseguit créixer tant en el nombre de compradors que han confirmat la seua presència en Textilhogar com des dels mercats de procedència.
Així, la campanya ha tancat la visita de 105 compradors i prescriptors estrangers d'alt poder de compra i interés per a les signatures expositores, un 25% més de l'última edició. Este creixement també està acompanyat d'un increment de la procedència d'estes empreses, ja que s'incorporen països com Alemanya, Armènia, Xipre, Corea, Geòrgia, Irlanda, Nova Zelanda, Països Baixos, Panamà, República Dominicana, Romania, Sud-àfrica i Suïssa -no presents en 2024- i que se sumen als compradors ja confirmats de l'Aràbia Saudita, Algèria, Austràlia, Àustria, Bèlgica, Bulgària, el Canadà, Xile, Colòmbia, Costa d'Ivori, Costa Rica, Croàcia, Unió dels Emirats Àrabs, els Estats Units, França, Grècia, Hongria, Indonèsia, Itàlia, el Japó, Malàisia, Malta, el Marroc, Mèxic, Nigèria, Polònia, Qatar, República Txeca, el Senegal, Tailàndia i Vietnam.
Un èxit en esta campanya i que evidència, segons la directora de l'Àrea d'Internacionalització d'ATEVAL – Home Tèxtils Premium, Leila Bachetarzi, “les altes expectatives i interés que ha despertat la ja imminent celebració de Textilhogar, així com les sinergies tan potents que s'estableixen amb Fira Hàbitat València, que sens dubte s'ha consolidat com el gran esdeveniment al nostre país per a tot el macrosector de l'hàbitat”.
Per a Bachetarzi, especialista en la internacionalització del millor tèxtil ‘made in Spain’, “aparadors com el de Fira València són molt atractius per al comprador internacional, que amplien la seua cartera de proveïdors amb les millors firmes espanyoles al mateix temps que oferim als nostres expositors un perfil de comprador de gran qualitat com a distribuïdors, fabricadors de mobles entapissats o encarregats de compres de grans empreses com a prescriptors (arquitectes, decoradors i interioristes) dels principals estudis de disseny vinculats al sector tèxtil i interessats a abordar contactes comercials a l'entorn del negoci del contract”.
El pavelló tèxtil, protagonista en el Nivell 3 del Pavelló 3
Una edició més, els expositors de Textilhogar se situaran en el Nivell 3 Pavelló 3 de Fira València, en una de les zones més dinàmiques de l'esdeveniment i en el qual contract serà el gran protagonista. De fet, Textilhogar serà la porta d'entrada a la macroinstal·lació ‘Hotel Hàbitat’ de Tomás Alía, així com la zona de conferències especialitzada en el sector hoteler i la nova àrea ‘Contract 360’, amb expositors multisectorials i també especialitzats en aquesta àrea de negoci.
Textilhogar, a més, acollirà un altre dels grans atractius de la pròxima edició, com és la instal·lació ‘Pinknic’ de Sigfrido Serra, un dels creatius del moment i que repeteix col·laboració amb la revista Interiors i Textilhogar per a crear un fascinant món rosa d'inspiració tèxtil. A més, també destacarà, un any més, el Boulevard d'Editors, amb la presència dels editors tèxtils més rellevants i que es caracteritzen per ser focus d'innovació i tendències en aquest sector.
Una oferta única amb poder de convocatòria internacional
Fira València acollirà del pròxim 29 de setembre al 2 d'octubre la celebració conjunta de les fires de referència del moble, il·luminació, decoració, tèxtils per a la llar, entapissat i contract. D'aquesta manera, Fira Hàbitat València i Textilhogar Home Tèxtils *Premium conformen el major aparador entorn de la llar i el contract del nostre país en una convocatòria de gran format i de gran poder de convocatòria tant nacional i internacional. Una fórmula d'èxit de més 90.000 metres quadrats de superfície expositiva i més de 43.000 visitants professionals procedents de 70 països.