La Fira TextilHogar - Home Tèxtils Premium ha tancat les seues portes després de quatre dies centrant tota l'atenció del sector internacional, com a aparador de les principals novetats en disseny, tendències i innovació de les empreses més prestigioses tant nacionals com estrangeres. Un certamen que proporciona un revulsiu a l'activitat comercial per a la indústria del textil i que ve marcat per la missió inversa organitzada per ATEVAL, que ha facilitat més de 1.300 reunions amb potencials compradors. Una edició que ha destacat per l'afluència de públic, amb fins a un 20% més que l'any passat, i que s'ha notat especialment en l'activitat viscuda tots els dies en els pavellons. Cal recordar que la fira s'ha celebrat junt a Fira Hàbitat València i Espai Cuina SICI, Iberflora i Eurobrico.
Encara sense xifres oficials, el principal aparador internacional del sector Tèxtil Llar a Espanya deixa bones sensacions i expectatives de negoci per a les empreses expositores, segons assenyalen des de l'Associació d'Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana, ATEVAL. Un any més, l'associació ha realitzat una important aposta per la promoció internacional del sector, amb l'organització d'una missió inversa amb compradors i prescriptors de 38 països, i ha coordinat les agendes B2B en els estands dels diferents expositors durant els dies de Fira. Una campanya que compta amb el suport d'IVACE Internacional i ICEX.
Segons assenyala Leila Bachetarzi, Directora d'Internacionalització, “en ATEVAL coneixem molt bé el sector, a les nostres empreses i tota la seua oferta, per això per a la coordinació de la missió inversa, filtrem i seleccionem adequadament als compradors que convidem, de manera que tinguen el màxim potencial de compra i que les reunions es traduïsquen en oportunitats de negoci reals, a curt i mitjà termini”.
En estw sentit, les primeres impressions dels expositors són molt positives ja que s'han pogut reunir amb potencials compradors, mentre que, des d'ATEVAL assenyalen que els visitants han valorat molt la qualitat, la innovació i el disseny. “S'han quedat impressionats per les novetats en tèxtils tècnics per al segment contract, les col·leccions i la varietat en les aplicacions per al segment tant hoteler com residencial”, ha destacat la responsable d'Internacionalització.
Amb tot, des d'ATEVAL posen en valor la potent imatge que ha donat el sector amb la seua oferta en Tèxtil-Llar, en un pavelló que, a més, enguany ha comptat amb els atractius de la zona de tendències, Orange Forest, dissenyada pel creatiu Sigfrido Serra, i l'espai contract Hotel Hàbitat ,coordinat per l'arquitecte Héctor Ruiz
Segons Leila Bachetarzi, “la gestió d'ATEVAL en esta mena de certàmens és molt important, ja que posem a la disposició de les empreses una ferramenta comercial potent i vetlem perquè el sector estiga unit amb un mateix paraigua com és la Fira TextilHogar - Home Tèxtils Premium. Tot això, recolzat per un projecte molt competitiu per a facilitar la participació dels expositors i els gestionem ajudes perquè el retorn siga el més profitós possible”.
Per la seua part, el president d'ATEVAL, Pepe Serna, ha assenyalat que “les primeres impressions després de la fira són molt positives i encoratjadores. Crec que estem en una fase de transició que ha de portar-nos a un dinamisme i a un canvi de model tal com hem viscut en TextilHogar”. Serna ha valorat l'evolució del certamen destacant que “tot i els alts i baixos ha sabut anar adaptant-se fins a arribar al certamen que hem vist enguany”. De la present edició ha destacat “la integració i convivència amb la resta de salons amb els quals ha compartit espai TextilHogar, i l'originalitat de zones com la de tendències o contract junt al disseny, innovació i qualitat de producte que han mostrat les empreses en els seus respectius estands”.
Respecte a la missió inversa duta a terme per ATEVAL ha confirmat que “continua sent una fórmula molt vàlida i que funciona” i ha destacat la presència cada vegada major de professionals de l'arquitectura, el disseny, l'interiorisme i la decoració que, a més, saben valorar l'aposta ecològica, d'economia circular, digitalització i millora de materials de les empreses. Amb tot, ha dit "Textilhogar és tot un referent i una cita destacada en el calendari del sector per a tota Europa”.
Com a punt de trobada dels principals agents de la tèxtil llar, la fira ha sigut l'escenari triat pel Consell intertèxtil Espanyol, un any més, per a realitzar el seu comité executiu, en el qual es van posar sobre la taula les mesures i accions amb les quals mitigar les previsions del sector.