ATEVAL, Associació d'Empresaris tèxtils de la Comunitat Valenciana, ha posat en marxa una plataforma que és pionera a Espanya, ja que reuneix l'oferta i demanda de productes sanitaris. Amb l'actual crisi sanitària, han sigut moltes les empreses, especialment en comarques com la Vall d'Albaida o l'Alcoià-Comtat, que han iniciat una reconversió per a atendre la demanda de productes sanitaris que actualment existeix i al mateix temps per a poder mantindre la seua activitat i llocs de treball.
La plataforma www.productosemergencias.com, desenvolupada per Gestiweb, està oberta a totes les empreses, no sols les associades a ATEVAL. El dimecres d'aquesta mateixa setmana va ser presentada en públic a les empreses.

La directora de Promoció Comercial d'Ateval, Leila Bachetarzi, explicava ahir durant la presentació de la plataforma als mitjans de comunicació, que han sigut moltes les empreses que han adaptat part de la seua producció per a enfocar-la a material sanitari, d'ací la necessitat d'una plataforma que ordene la demanda i oferta actual i també la que en un futur immediat vaja sorgint, ja que les empreses adherides poden elles mateixes incorporar nous productes a mesura que els tinguen fabricats. La plataforma, encara que naix des d'ATEVAL, amb seu a Ontinyent, està oberta a empreses de tota Espanya, destacava el secretari general, José Serna, qui també es referia al fet que és un projecte pioner, ja que no hi ha una altra semblança a Espanya.

Leila Bachetarzi destacava que la plataforma encara està en fase de rodatge i que “prompte encara serà més completa”. Per a aquest projecte, que de moment és gratuït per a les empreses que participen, ATEVAL ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana, “que ha vist aquest projecte com una bona manera de canalitzar la demanda”, destacava la directora de Promoció Comercial.
En els pròxims dies ATEVAL té previst donar a conéixer la plataforma a agents socials, cambres de comerç i altres entitats per a continuar facilitant el contacte entre proveïdors i subministradors.

Jorge Serna, en nom de Gestiweb, explicava que és una plataforma que destaca pel seu ús fàcil i pel fet que són les pròpies empreses les que introdueixen directament els productes que volen promocionar. En la portada de la web apareix un gran menú amb els diferents tipus de productes i en punxar, es desplega el nom de totes les empreses que fabriquen el producte que es busca. En fer clic en aqueixa empresa, apareix tota la informació sobre el producte. El comprador tan sols ha d'emplenar un formulari per a posar-se en contacte.
José Serna anunciava que en poc temps esperen també poder tindre la web en anglés, per a facilitar que les empreses puguen promocionar els seus productes a l'estranger.