Dins dels actes programats per a la celebració de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, el COR (Consorci de Residus) ha programat una Setmana d’activitats en municipis de les seues cinc comarques, per ficar el focus en la importància de la prevenció en la generació dels diferents tipus de residus.
Dimecres, 24 de novembre, els representants del COR van presentar en la seu del Consorci la campanya ‘Greenfriday’, amb l’objectiu de “repensar els nostres hàbits de consum”. Esta iniciativa es tracta de “contraprogramar” el conegut com ‘Blackfriday’, que “a més de disparar les dades de consum en tot el món, també ho fa amb les xifres de residus generats”, assenyalen des del COR.
En concret, la campanya té dos objectius molt definits: generar en la ment dels consumidors certa reflexió i combatre la compra impulsiva. En este sentit, des del COR remarquen que “no es pretén ferir la sensibilitat del xicotet comerç ni perjudicar-lo de cap manera”. Per això, dins dels paràmetres d’un consum responsable, sempre es recomana el consum de proximitat per damunt d’aquell que es desenvolupa en l’àmbit de grans superfícies.
Al marc principal en el qual es desenvolupa la campanya serà les xarxes socials del COR, i s’espera arribar a un públic ampli.
Més del doble de residus d’aparells elèctrics i electrònics
Encara que l’estímul del comerç local és fonamental en estos moments, tant el president del COR, Vicent Muñoz, com la gerent del mateix, Elba Montes, han volgut fer una crida als veïns a “consumir, sobretot en el comerç local, però amb responsabilitat a l’hora de gestionar el residus”, fonamentalment d’aparells elèctrics i electrònics, que són els més contaminats dins dels residus domèstics. “Cal tindre en compte que en la xarxa d’ecoparcs del COR, es dupliquen any rere any els residus d’este tipus en les dos setmanes posteriors al Blackfriday”, per la qual cosa “des del COR, animen a que es passen del Blackfriday al GreenFriday i siguem més responsables amb el nostre planeta”, segons han comunicat els representats del COR.