Ontinyent Camina” comença hui dimarts les seues rutes saludables amb una multitudinària eixida des de la Casa del Delme, en un acte que ha servit per donar el tret d’eixida a aquest nou programa municipal. La regidora de Sostenibilitat i Coordinadora de La Casa del Delme, Sayo Gandia, i la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, han repartit els “passaposts personals” que actuaran com a elements motivadors: amb estos passaports, les persones participants podran anar segellant cada ruta realitzada i optar a diferents recompenses al llarg del desenvolupament de l’activitat. La caminada ha transcorregut en un ambient distendit i intergeneracional, comptant amb persones de diferents edats, i amb la participació d’Anna Ferrero, presidenta de de Comerç IN, entitat que col·labora amb els premis per a les persones participants.

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, ha destacat que “hui posem en marxa un programa que naix amb la voluntat de millorar la salut física i emocional de la ciutadania, però també de reforçar els vincles socials i el coneixement del nostre entorn”. Gandia ha subratllat que “Ontinyent és una ciutat on la gent ja camina molt, i el que volem és donar-li un valor afegit a aquest hàbit, fent-lo més compartit i motivador”. Per la seua banda, la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, ha animat la ciutadania a sumar-se a les pròximes eixides i ha remarcat la importància d’aquest tipus d’iniciatives en l’àmbit de la salut de les persones. Segons Soler, “caminar és una activitat accessible per a pràcticament tothom i té beneficis molt importants tant a nivell físic com emocional, especialment quan es fa en grup i en un entorn natural com aquest recorregut, que passa per vàries zones verdes”. 

El programa “Ontinyent Camina” consistix en caminades saludables, accessibles i dinamitzades per personal educatiu especialitzat, amb eixida tots els dimarts a les 10:00 hores des de la Casa del Delme. Les rutes, amb una distància aproximada d’entre 3 i 4 quilòmetres i una duració d’uns 60 minuts, estan adaptades a tots els públics i no requerixen inscripció prèvia, de manera que qualsevol persona interessada pot sumar-se acudint directament al punt d’inici. Des de l’Ajuntament d’Ontinyent es destaca que “Ontinyent Camina” es complementa amb altres iniciatives vinculades a la promoció de la salut, com les caminades impulsades des dels centres de salut en col·laboració amb Atenció Primària, reforçant així una estratègia conjunta de salut comunitària.