La xarxa d'ecoparcs fixos i mòbils del COR tornarà a funcionar a ple rendiment a partir del dilluns 11 de maig, després d'iniciar-se la denominada FASE 1 de la desescalada. Encara que el Consorci per la Gestió de Residus no ha cessat de prestar servei ni un només dia durant la fase d'emergència sanitària decretada pel Govern d'Espanya, en ser considerat un servei bàsic essencial Govern d'Espanya, la xarxa consorciada d'ecoparcs s'ha anat ajustant a les limitacions de mobilitat vigents a cada moment.
Ara, amb l'inici de noves fases de desescalada, els ecoparcs mòbils tornen a funcionar amb normalitat a partir de huir dilluns,  el que permetrà als ciutadans reciclar, molt prop de les seues llars i sense tot just desplaçar-se, tot tipus de residus domèstics especials, com els residus d'aparells elèctrics i electrònics, bombetes, tintes, aerosols i un llarg etcètera de residus que no poden depositar-se en els contenidors de carrer. Per a això, el COR ha establit un protocol especial d'ús dels ecoparcs mobiles igual que succeeix amb les compres en els supermercats: respectar una fila única, amb 2 metres de distància entre usuaris a l'hora de reciclar, i entregar els residus a l'operari a peu d’ecomòbil, per a no haver d'entrar en el seu interior. Per a això els ecomòbils tindran una zona senyalitzada i acordonada per a complir aquestes normes. Igualment, serà l'operari el que anote i registre els punts de cada ciutadà que acudisca per als descomptes per reciclatge en la taxa de tractament de residus.
Per al president del COR i alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, “sempre és una bona notícia que anem tornant a la normalitat, encara que mai hem de baixar la guàrdia davant el virus, els ciutadans han de saber que el Consorci està i ha estat sempre ací per a gestionar correctament tot tipus de residus domèstics”. Per a Roger Cerdà, “la ciutadania ha valorat molt aquests temps un servei com el que prestem des del COR, sempre important, però ara encara més essencial que mai”.
El Consorci de Residus V5 COR ha sigut un dels pioners en les accions de comunicació i sensibilització ciutadana durant els temps de l'Emergència Sanitària. En ser considerat un servei essencial per a la ciutadania, el seu model de gestió de residus no ha parat ni un sol dia, i amb les lògiques adaptacions a l'Estat d'Alarma, ha continuat prestant els seus serveis de gestió de residus domèstics, bioresidus i la seua xarxa d'ecoparcs fixos. Així, durant l'estat d'emergència, el COR ha donat suport als municipis que comptaven amb illes de compostatge per a mantindre el servei amb normalitat, per al que es van aportar contenidors addicionals de recollida amb pedal, EPIS, i es va dissenyar un protocol per a un compostatge segur. De la mateixa manera, va ser el primer dels 13 Consorcis de la Comunitat Valenciana a repartir màscares a les empreses recol·lectores de les seues cinc comarques, donades per l'Ajuntament de Xàtiva, per a prestar el servei amb seguretat. Igualment, és el COR el que està canalitzant i efectuant el repartiment setmanal d’EPIS de la Generalitat Valenciana a 60 Ajuntaments i Mancomunitats que li ho han sol·licitat.
A més, ha llançat diverses campanyes especials durant aquesta quarantena: la primera, per a explicar a la ciutadania com havien de gestionar els seus residus domèstics en cas de tindre alguna persona amb COVID19 a casa; la segona, per a iniciar, a través de les seues xarxes de comunicació en línia, nombrosos tallers ambientals, i consells per a poder realitzar des de casa, i finalment, per a explicar com estava gestionant els residus en aquest temps i donar les gràcies a “els herois, moltes vegades anònims, que s'han deixat la pell per a gestionar els nostres residus en aquests moments tan complicats”, segons el president del COR, Roger Cerdà.