Del total de 359 places que consten en l'Informe de Llocs de treball de l'Ajuntament d'Ontinyent, la varietat de funcions, classes i classificació de funcionaris és molt gran. Ara bé, quinze d'ells són el que podria denominar-se l'elit dels funcionaris, que són els que tenen un salari més alt. Així, segons esta Relació de Llocs de treball, són 15 els funcionaris els ingressos anuals dels quals superen els 50.000 euros, sense comptar la productivitat ni els triennis.
El sou respon a les quantitats estipulades en el Reial decret que regula els sous dels funcionaris així com per l'Informe de Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament, que estableix el complement específic que comporta cada lloc de treball.
Units estos dos documents, són 15 els funcionaris que superen els 50.000 euros, i que en alguns casos estan més pròxims als 60.000€. Es tracta de funcionaris de classe A1 (els de major rang dins de l'administració pública. Estos llocs requereixen una titulació universitària de grau superior i estan associats amb funcions d'alt nivell de responsabilitat i gestió) que generalment solen ser els màxims responsables dels principals departaments municipals (Policia, Personal i Modernització, Secretaria, Contractacions i Patrimoni, Ingressos i Cobraments, Despeses i Pagaments, Oficina Tècnica, Biblioteca i Medi Ambient).
En un segon rang de sous, hi ha funcionaris A1 de nivell 26, el salari del qual són 29.255 però que en sumar el complement de destí s'acosten molt als 50.000 euros, quantitat que pot superar perfectament en afegir conceptes particulars de cada cas, com els triennis i la productivitat. Segons la Relació de Llocs de treball consultada per LOCLAR, en esta circumstància hi ha, almenys, deu funcionaris municipals.

Triennis
Cal tindre en compte que els triennis també són diferents segons la categoria del funcionariat, és a dir, a major nivell, més alts són també els triennis, que oscil·len des dels 612 euros anuals per als funcionaris de la classe A1 als 257 del funcionariat de classe C2 (funcionaris que ocupen llocs administratius de menor responsabilitat i requereixen com a mínim el títol d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent).
Si s'analitza pels diferents departaments, l'Oficina Tècnica és la que concentra major quantitat de funcionaris de classe A1, nivells 28, 29 i 30, amb salaris que superen els 50.000€. Concretament, els que exerceixen les funcions de cap de la Oficina Tècnica, arquitecte, enginyer, i TAG. En total, en este departament hi ha 27 llocs de treball, però en el moment de la consulta, hi ha 15 vacants.