La Casa del Delme d’Ontinyent va acollir amb gran èxit el taller d’il·lustració i creativitat impartit per l’artista Ame Soler, coneguda pel seu projecte Tres Voltes Rebel, en el marc de les activitats organitzades per la regidoria d’Igualtat amb motiu del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Erradicació de la Violència contra les Dones. L’activitat, que va esgotar totes les places disponibles, va reunir persones de diferents edats interessades a explorar l’art com a mitjà d’expressió i de denúncia social.

Durant la sessió, Ame Soler va compartir la seua experiència professional i personal com a il·lustradora compromesa amb el feminisme i la igualtat. Amb més de 85.000 persones seguidores a Instagram, l’artista combina en la seua obra el retrat, la música i un missatge reivindicatiu que posa el focus en la lluita contra les desigualtats i les violències masclistes. En el taller, les persones participants van poder reflexionar sobre el paper de l’art en la construcció d’una societat més justa i lliure de violència, alhora que creaven peces pròpies inspirades en missatges de sensibilització.

La regidora d’Igualtat, Paula Soler, destacava la importància d’aquesta proposta artística dins de la programació del 25N i va agraïr la resposta positiva de la ciutadania a un taller “on Ame ens ha fet veure l'art des d'una altra perspectiva, una experiència fantàstica, on la gent ha deixat volar la seva creativitat i hem intentat portar frases i lemes que solem escoltar al 25N o al 8M a la vida real i preguntar-nos quin és el nostre paper o quin efecte tenen les violències masclistes a la nostra vida”.

La programació organitzada amb motiu del 25-N es reprendrà aquest divendres 7 de novembre, quan l’Associació Tyrius d’Ontinyent oferirà la xerrada “El maltractament silenciós: quan fer mal no fa soroll”, a càrrec de Mariam Mira, filòloga especialista en escriptura terapèutica i violència de gènere, i Ferran Berger, treballador social. El 13 de novembre es presentaran dels resultats de l’estudi de seguretat urbana amb perspectiva de gènere i urbanisme feminista elaborat a Ontinyent. El 18 de novembre, també a la Casa del Delme, tindrà lloc una de les activitats centrals de la programació: la projecció del documental “Buscant el meu propi nom”, seguida d’un col·loqui; el 21 de novembre, a les 18 hores, l’Espai Jove acollirà la creació d’un mural col·laboratiu en homenatge a les víctimes de violència de gènere.

El 25 de novembre, dia central de la commemoració, es desenvoluparà a les 12 hores a la Plaça Major l’acte institucional i lectura del manifest, i per la vesprada tindrà lloc una manifestació ciutadana, on també es llegirà el manifest per part de representants d’entitats i col·lectius. La programació conclourà amb una nova activitat de l’Associació Tyrius, consistent en la projecció d’un documental sobre el Patronat de Protecció de la Dona. A més, la Regidoria d’Igualtat ha impulsat una campanya innovadora en col·laboració amb les farmàcies d’Ontinyent, que rebran bosses de paper amb missatges i informació sobre recursos d’atenció a víctimes de violència de gènere.