La candidata a rectora de la Universitat de València, Ángeles Solanes, ha visitat hui dimecres Ontinyent. Després de mantindre una reunió amb l’alcalde, ha acudit al Campus Ontinyent. Solanes, vicerectora de Formació Permanent en la legislatura amb Mavi Mestre com a rectora, ha explicat que la seua candidatura "proposa un model que porte la Universitat de València al següent nivell d’excel·lència". Així mateix, va resumir que el seu programa està "centrat en les persones i en millorar la qualitat de vida als campus".

Pel que fa al Campus Ontinyent, Solanes ha incidit en la necessitat de "fer del d’Ontinyent un vertader campus, que tinga tots els serveis de la UV, concretar i portar endavant els estudis de Veterinària i també impulsar noves titulacions".

En esta línia, ha afegit que "per a aconseguir este gran repte, primer hem de consolidar les titulacions que tenim, millorar les condicions de l’estudiantat i del personal tècnic, d’administració i serveis i investigador".

Fonamental el suport de les institucions

Ángeles Solanes ha assenyalat que és "fonamental" comptar amb el suport d’institucions com l’Ajuntament d’Ontinyent, Caixa Ontinyent i la Fundació Universitària Vall d’Albaida. També ha destacat la necessitat de "enfortir la relació amb tot el teixit empresarial i social d’Ontinyent".

"Fer d’Ontinyent un vertader campus, un campus d’excel·lència i referència de la UV, significa també poder retindre ací el talent de la comarca i situar Ontinyent en el mapa no només autonòmic, sinó també nacional i internacional com a punt universitari de referència", afirmava.

La candidata ha recordat que en el seu programa electoral "mencionem específicament el Campus Ontinyent i portar endavant els estudis de Veterinària, que és un compromís que assumim com a propi. És una prioritat en el nostre programa".

Solanes ha precisat que parla d’estudis de Veterinària i no de Facultat de Veterinària perquè "la primera proposta són els estudis. El compromís que tenim amb les institucions són els estudis de Veterinària. Podem estudiar altres possibilitats? Per descomptat que sí, però el que ja tenim finançat i consolidat és iniciar les primeres mesures per implantar els estudis, que sempre són el primer pas".

Segons explicava, "el conveni contempla començar i progressivament anar creixent". La candidata va qualificar l’acord per implantar Veterinària com "molt realista i que ja està en marxa, que quantifica molt bé el que fa falta a nivell d’infraestructures i de recursos econòmics i humans. Nosaltres assumim eixe projecte com a propi".

Solanes ha destacat que totes les titulacions tenen una implantació progressiva, que s’inicia amb un primer curs amb un únic grup d’estudiants i que, de manera gradual, incorpora noves promocions i serveis. "No es tracta d’un projecte que pensarem o concretarem, sinó que ja tenim el suport de les institucions públiques i el finançament per fer-lo realitat. Això és fonamental", va concloure.