Des que fa dos anys el servi de bus urbà es va municipalitzar a Ontinyent i es va convertir en gratuït ha muntat el nombre d'usuaris dels 24.700 als prop de 100.000, un augment del 304%, així ho confirmava hui en roda de premsa la regidora de Transport Públic, Inma Ibáñez. 
A més d'este augment en l'ús públic, la edil remarcava que s'ha aconseguit reduir el temps de trajecte, "ja que els conductors no han hagut de comprovar els abonaments o vendre els tiquets", explicava; i s'han millorant també les condicions laborals dels conductors, amb una ampliació de la plantilla que passarà de dos a cinc, donada l'elevada demanda del servei, tal i com apuntava Ibáñez. 
Per la seua part, la regidora coordinadora de l'àrea de Sostenibilitat, Sayo Gandía, remarcava també que la compra dels dos nous autobusos per 365.000€ (amb capacitat per a 35 persones cadascun), que s'han adaptat a la ciutat per a que puguen passar fàcilment per tots els barris i que compten amb rampa per a persones amb mobilitat reduïda, ha evitat l'emissió de 10 tones de CO2 a l'atmòsfera. 
Quant a la valoració del servei, des de l'Ajuntament d'Ontinyent han pulsat l'opinió pública a través d'una enquesta realitzada per l'empresa Investrategia, i amb una mostra de 284 persones (que han valorat de 9 sobre 10 el servei), s'han extret conclusions com que el 76'8% dels usuaris són dones i que les persones majors de 51 conformen el 54'3% del total d'usuaris.
Altra de les conclusiones extretes han sigut que cada bus substituix a una mitja de 20 turismes, i que l'ús del servi descongestiona el trànsit urbà. Pel que fa als motius d'ús, el 37'7% l'utilitza per anar a comprar i un 23'9% per a rebre atenció sanitària. 
Natalia Enguix, regidora coordinadora de l'àrea d'Igualtat i Govern Obert i 1ª tinent alcalde, assegurava que s'ha aconseguit "l'objectiu que teníem d'augmentar el nombre d'usuaris i generar integració i igualtat, per a que totes les persones de la ciutat tinguen capacitat de moure's de manera autònoma i lliure", destacava. 
Per últim, l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, afegia que les xifres demostres que el servei és "eficient i útil per a la ciutadania" i avançava que s'està treballant en la digitalització de les parades de bus, que permetran saber a temps real quan arribarà el pròxim bus o qualsevol canvi en la programació. 
Per este nou servei ha hagut una resolució provisional mitjançant la que atorguen 200.000€ de fons europeus, a l'espera de resolució definitiva. També afegia que s'està treballant en una línia 2 de bus, que "anirà lligada a la ficada en marxa del nou hospital", destava Rodríguez, i que connectaria la ciutat amb el poliesportiu, l'hospital i amb la zona de l'avinguda del Tèxtil. Respecte a la nova estació de bus, que s'ubicarà darrere del centre de salut de l'avinguda Albaida explicava que es preveu que les obres estiguen finalitzades a meitat del mes de febrer.