Finalitzat l'any 2024 és moment de fer balanç de les consultes i reclamacions que s'han registrat en l'Oficina del Consumidor d'Ontinyent (OMIC). Hi ha que assenyalar que, en ambdós casos, tant en consultes com en reclamacions, la telefonia és l'assumpte que més preocupa a la ciutadania. 

En este any que acaba de finalitzar s'han comptabilitzat un total de 458 consultes, de les quals 389 (un 80%) s'han realitzat de manera personal; 64 de manera telefònica (14%) i tan sols 5 per email (2%). Si es comparen les xifres amb l'any anterior, les consultes totals en 2024 han disminuït un 22'3% respecte a les 589 de 2023. 

Pel que fa a les reclamacions, en 2024 es van registrar un total de 354, el que suposa un 14% menys respecte a 2023, quan es van comptabilitzar 412. En la majoria dels casos, el motiu de la reclamació va ser per incompliment de condicions de venda. 

La telefonia, la consulta més sol·licitada
Els assumptes que més han ocupat les consultes en 2024 han sigut, per ordre de major a menor: telefonia (73), venda per correu (52), vehicles automòbils (45) i banca i finances (45). 

Si es comparen les dades amb l'any anterior, cal destacar que, en 2023, l'assumpte que més consultes va rebre va ser també la telefonia, amb 112. Les consultes sobre este assumpte han disminuït, per tant, un 35% durant 2024. El segon assumpte amb més consultes en 2023 va ser l'electricitat (65); el tercer, la venda per correu (62) i el quart es va referir a la banca i finances (43). 

Augmenten les reclamacions en banca
La telefonia és l'assumpte que més va copar l'apartat de les reclamacions en 2024, amb un total de 65, és a dir, un 18%. El va seguir la banca i finances, amb 39 reclamacions (un 11%); l'electricitat, amb 29 reclamacions (8'2%); la venda per correu, amb 27 reclamacions (7'7%) i les assegurances, amb 21 reclamacions (6%).
Si es comparen les xifres de reclamacions respecto a 2023, l'any passat es van comptabilitzar 102 sobre telefonia, el que suposa que este any s'han registrat un 36% menys. El segon assumpte amb més reclamacions va ser el transport (28); el tercer, l'electricitat (26), i el sext, la venda online (13). 

Cal destacar que les reclamacions per mal servei en venda online i en banca i finances han augmentat considerablement en 2024 respecte a l'any anterior, de manera que per mala prestació de servei i incompliment de condicions de venda online han crescut un 100% de manera interanual i pel que fa a banca, un 56%.