Els jutges i fiscals de tota Espanya estaven convocats hui a les 12:00 a parar per a manifestar-se contra la coneguda com la reforma Bolaños. Les principals associacions de la Judicatura i la Fiscalia consideren que les dos reformes que impulsa el Govern posen en risc la independència judicial i de la imparcialitat del Ministeri Fiscal.
En el cas d'Ontinyent, cap dels quatre jutges ha eixit a les portes de la seu judicial, tal com ha pogut comprovar LOCLAR. Sí que s'han congregat en els exteriors dels jutjats un grup d'unes 15 persones que pretenien mostrar el seu suport als jutges, però no ho han pogut fer en persona, ja que no han eixit a les portes dels jutjats.
La reforma, denuncien les associacions de la judicatura, regularitza a centenars de jutges i fiscals sense les degudes garanties de mèrit, capacitat i igualtat, explica un full informatiu enviat. Donat que 3 dels quatre jutges d'Ontinyent són substituts, aquest fet podria explicar per què no han eixit.
Un altre dels punts de la reforma que des de la judicatura es critica és la creació d'un centre de preparació d'opositors dependent del poder executiu.
Tot això, afigen, tindria com a conseqüència una justícia debilitada i una fiscalia sense independència. El fet que en la reforma es done més competències al Ministeri Fiscal es considera que afectarà a l'autonomia en les investigacions.
Per tot això, demanen la retirada de les dos reformes, més jutges i fiscals i garanties reals d'independència i imparcialitat.
La parada ha sigut convocat per les principals associacions com a Associació Professional de la Magistratura, Asociación Judicial Francisco de Vitoria, Foro Judicial Independiente, Asociación de Fiscales i Asociación Profesional e Independiente de Fiscales.