La campanya de Cáritas Ontinyent durant Nadal ha tingut una gran resposta per part de la ciutadania, el que s’ha traduït en unes aportacions econòmiques que han arribat fins a 11.921,16 euros. 
La iniciativa que s’ha portat a terme amb l’eslogan “Enguany, canviem el xip”, plantejava canviar l’aportació d’un kilo d’aliments o productes de necessitat bàsica per una quantitat mínima d’un euro. Era la primera vegada que es desenvolupava una campanya de Nadal sense recollida de productes i només amb recaptació de diners ja que la prioritat passa per posar en marxa el nou sistema de la Targeta Solidària. La resposta dels veïns i veïnes d’Ontinyent ha superat totes les expectatives ja que no es tenia cap precedent. 
La quantitat assenyalada s’ha recaptat través de vidrioles ubicades a les portes dels supermercats o en l’interior d’alguns comerços de barri; amb el pagament electrònic als lectors de targetes; amb el nou sistema bizum o amb transferències directes als comptes bancaris de Cáritas Ontinyent. 
Rafael Sala, president de l’Associació Cáritas Ontinyent ha manifestat “l’agraïment a tota la gent que ha fet possible amb els seus donatius que la campanya haja estat un èxit. També als comerços i empreses que han col·laborat facilitant la tasca”. El delegat de Cáritas també ha destacat el treball de tots els voluntaris que han ajudat a portar endavant la iniciativa, “sobretot als grups de les quatre parròquies d’Ontinyent que han trencat la inèrcia de les campanyes realitzades durant tants anys, s’han adaptat i s’han implicat aportant el seu temps i esforç durant les últimes setmanes”. 
Els diners arreplegats en aquesta campanya serviran per consolidar el nou sistema de la Targeta Solidària que possibilitarà que les famílies tinguen més dignitat i llibertat per a comprar el menjar i els productes bàsics per a viure, fent-ho en els establiments conveniats. 
Des de Cáritas Ontinyent, a més de la gratitud per les aportacions de la gent, també s’ha reflexionat sobre la situació que estem vivint en plena pandèmia sanitària i les possibles conseqüències socials i econòmiques que continuarà tenint. “Hem de tindre en compte que aquesta campanya extraordinària que hem fet per Nadal haurem de mantindre-la durant tot l’any perquè les condicions de moltes famílies estan complicant-se i per tant serà necessària una aportació continuada per a fer front a la crisi”, ha exposat Rafael Sala.