L’associació de comerciants Comerç IN celebrarà el “Dia de la Mare” repartint 1000 plantons d’arbres autòctons, una iniciativa amb la que col·labora l’Ajuntament i que donarà la possibilitat d’emprar-los en terrenys particulars o participar en una plantació massiva al terme en el mes de gener coincidint amb el “Dia de l’Arbre”.
La campanya, presentada pels regidors Pablo Úbeda (Política Económica) i Patrícia Folgueras (Sostenibilitat) i el Vicepresident de Comerç IN, Isidro Martínez, tindrà lloc del 29 d’abril al 7 de maig, període en el qual les persones que realitzen compres en els establiments adherits podran rebre els plantons de carrasques, roures i freixos, “fent protagonista a la mare que tenim tots en comú, la Mare Terra, dins d’una campanya diferent i amb objectius molt diversos”, explicaven.
Així, Isidro Martínez explicava que amb esta iniciativa “a més de realitzar un regal a les mares, impulsem una activitat educativa que enforteix el vincle amb els fills compartint la cura dels plantons, i també fomenta la regeneració dels nostres boscos”, assenyalava.
La regidora de Sostenibilitat, Patricia Folgueras, apuntava que la participació de les dues àrees municipals “és una nova mostra d’allò que hem impulsat des del Govern des del primer moment, de treballar perquè la sostenibilitat fora un eix transversal, que arribe als diferents aspectes de la gestió i de la vida dels ontinyentins”. Els plantons, que es lliuraran amb una etiqueta amb recomanacions a seguir en funció si l’exemplar va a plantar-se a un jardí o a la plantació de gener, “simbolitzen a més el sentiment d’estima que hem de tenir tots per la mare terra i que volem fomentar entre la ciutadania”, manifestava.
El regidor coordinador de Política Econòmica, Pablo Úbeda, posava en valor el treball conjunt tant de les regidories entre sí com de la col·laboració públic-privada entre l’Ajuntament i Comerç IN, “amb una campanya innovadora, amb una imatge diferent, i que suposa un nou pas en el treball conjunt que venim fent per a fer de la nostra una ciutat d’atracció i posar en valor que els nostres comerços i serveis son innovadors, de qualitat i ofereixen una gran varietat de productes”.
Úbeda afegia que amb el seguit d’iniciatives que venen fent-se a la ciutat “Ontinyent va convertint-se a poc a poc en un referent comercial per als pobles i ciutats del nostre entorn, tenim una densitat comercial per damunt d’altres localitats veïnes que abans ens superaven, i volem animar als veïns d’altres municipis a visitar-nos i descobrir tot allò que els poden oferir els nostres establiments”, concloïa.