L'educadora d'Educació Especial demandada pel CEIP Lluís Vives d'Ontinyent s'ha incorporat este dilluns 9 de març al centre educatiu. La incorporació arriba després de completar-se el procés administratiu iniciat a l'inici de l'any per a donar resposta a les necessitats de suport educatiu específic detectades en el col·legi.

Este reforç suposa un pas important per a l'atenció educativa inclusiva a Ontinyent, i culmina diverses setmanes de gestions en les quals l'Ajuntament d'Ontinyent ha treballat activament amb la Conselleria d'Educació després que la comunitat educativa del centre traslladara la necessitat el passat 19 de gener.

L'Ajuntament d'Ontinyent valora positivament la incorporació
En esta línia, l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha valorat positivament l'arribada de la professional i ha destacat que “la culminació favorable de les gestions realitzades durant les últimes setmanes amb la Conselleria d'Educació és una molt bona notícia per a la comunitat educativa del CEIP Lluís Vives d'Ontinyent”.

Procés administratiu fins a la incorporació al CEIP Lluís Vives
El procés va avançar el 4 de febrer, quan la directora general d'Innovació i Inclusió Educativa, Xaro Escrig, va confirmar a l'alcalde d'Ontinyent que la Conselleria atendria favorablement la petició traslladada per l'Ajuntament.

Posteriorment, el 24 de febrer es va publicar l'anunci oficial de llocs de difícil cobertura en Educació Especial, entre els quals figurava la plaça corresponent al CEIP Lluís Vives d'Ontinyent. Tres dies després, el 27 de febrer, es va fer públic el nom de la persona que assumiria el lloc, i el procés va concloure amb la seua incorporació efectiva al centre el 9 de març.

Treball conjunt per a millorar l'educació a Ontinyent
D'altra banda, el regidor d'Educació d'Ontinyent, Ferran Gandia, ha explicat que “des del moment en què vam tindre coneixement de la necessitat ens vam posar a treballar per a donar una resposta ràpida”.

Així mateix, Gandia també ha recordat que l'Ajuntament ja ha realitzat gestions similars en altres centres educatius d'Ontinyent, com els col·legis Bonavista, Martínez Valls o l'Escola d'Adults.

Agraïment de la direcció del centre
Des de l'Ajuntament d'Ontinyent també s'ha destacat la col·laboració mantinguda amb la direcció del CEIP Lluís Vives d'Ontinyent durant tot el procés. En este sentit, la direcció del centre ha traslladat el seu agraïment a l'Ajuntament i a la Regidoria d'Educació pel suport i les gestions realitzades per a facilitar una solució a esta necessitat educativa, que finalment s'ha resolt amb la incorporació de l'educadora d'Educació Especial.