Des del divendres a la vesprada i fins al diumenge, Ontinyent acull una nova edició del Mercat Medieval, per segon any coincidint amb el Mig Any de les Festes de Moros i Cristians. El pregó, a càrrec de Juanan Alcaraz, ha donat inici a un intens cap de setmana.
Durant el pregó Juanan Alcaraz ha oferit algunes xifres que posen en relleu la implantació del comerç electrònic i a través de les noves tecnologies. El pregoner també va posar alguns exemples de les pèrdues econòmiques que suposa en l'actualitat que un país patisca una caiguda d'internet. Aquesta globalització, va destacar Juanan Alcaraz, “porta a competir amb tothom, és inevitable seguir l'evolució tecnològica”. Ara bé, Alcaraz va fer un al·legat als ontinyentins perquè aprecien i valoren el propi, perquè “encara que avui dia hem guanyat en comoditat, comprem més, però gaudim menys”.


El pregoner va recordar la negativa a la declaració d'Interès Internacional d'Ontinyent com un exemple més “del menyspreu i oblit que Ontinyent ha patit durant molt temps”.
Davant l'increment del comerç electrònic, Alcaraz va recordar als assistents que “cada euro que s'inverteix en ací, reverteix ací. El comerç d'Ontinyent serà el que els ontinyentins vulguen”.
Juanan Alcaraz va animar als assistents a degustar la important varietat de productes artesanals que el Mercat Medieval d'Ontinyent reuneix.
Durant el dissabte i diumenge, el Mercat Medieval d'Ontinyent congrega més de 120 punts de venda, així com una àmplia oferta d'activitats culturals, musicals i d'oci.