L'Entrada d'Ontinyent 2025 ha començat amb un espectacular boato de la comparsa Bucaneros, a la qual enguany correspon la capitania cristiana. En el primer bloc, Ontinyent es traslladava a primers del segle XVII, quan una epidèmia de pesta va afectar la vila. Davant aquest tràgica situació, una creu, amagada a Panamà, curaria esta terrible malaltia. Set dalles i quatre genets de l'Apocalipsi representaven esta situació.
Avançava el boato amb el bloc en el qual els bucaners recorrien una travessia cap a l'infinit. La coreografia "Gaviotas", de Masters, donava vida a la mar, junt a tres esquadres.
Els arbres i la vida salvatge de la selva, en el tercer bloc, el representaven el ballet Òpera, amb les seues ballarines i una plataforma amb una caldera fumejant i una cel·la fosca. Una carrossa amb una calavera tancava este bloc, preludi de la batalla entre els Bucaneros i els Berberiscos. La batalla la representava el ballet d'Iván Gómez i una carrossa en forma de vaixell destrossat. Ara bé, després de les esquadres, una nova carrossa, en forma de porta oberta, anuncia el retorn a la terra promesa, protagonista del cinqué bloc del boato, en el qual els bucaneros tornaven amb la creu en el pit, després d'eixir victoriosos contra la pesta i contra els Berberiscos. Una espectacular carrossa en forma del Campanar de la Vila deixava testimon del retorn i era preludi de l'arribada del capità, Javier Ureña Beneyto, que entrava victoriós precedit de l'escorta femenina, en la qual desfilava la seua esposa, Loli de l'Amo. Una plataforma, que portava la Creu, precedia a l'escorta del capità, amb el primer tro, Antonio de l'Amo, i els tres fills del capità: César, Mario i Javier. Després d'ells, emocionat, rebia la calor i els aplaudiments del públic el capità cristià, Javier Ureña Beneyto.