Ahval, Associació d'Hostaleria d'Ontinyent i la Vall d'Albaida, presentava el dimecres al Palau de la Vila la seua nova marca comercial, Ah! Es tracta d'un disseny creat per Rafael Pautasso que té el color groc com a protagonista i forma circular.
El president d'Ahval, José Gómez, explicava que Ahval, entitat que compleix 20 anys des de la seua fundació, es va crear per a unir i defensar el sector. Després de dos dècades, era el moment de renovar la seua imatge, per a oferir una marca adaptada als nous temps i que fora fàcil d'identificar. Gómez explicava que l'hostaleria ha canviat molt i molt ràpid, i tendeix actualment a oferir experiències a la clientela, d'ací la necessitat d'una disseny que aglutine els estats d'ànim i que contribuïsca a que el client se senta a gust en els establiments d'Ahval.
Gómez donava les gràcies pel suport rebut per l'Ajuntament d'Ontinyent, Comerç In i COEVAL.
El dissenyador de la nova imatge, Rafael Pautasso, reconeixia que crear un nou disseny que aglutinara al sector hostaler d'Ontinyent "no ha sigut fàcil", al mateix temps que agraïa la confiança depositada en ell per a este projecte. Pautasso detallava alguns aspectes del nou disseny d'Ah!, expressió que resumix fàcilment l'emoció en entrar en un restaurant o el trobar a un conegut/amic a un local d'oci. La forma circular, afegia, facilita l'adaptació del disseny a qualsevol format. A més, el cercle no està tancat, sinó que deixa un espai obert, per a simbolitzar a un sector que està "amb els braços oberts" a rebre als seus clients i a nous socis de l'entitat.
Quant a l'elecció del groc com a nou color, el dissenyador explicava que és un color que transmet alegria. Tot això, amb una tipografia atemporal.
La primera fase de difusió de la marca es va suspendre per la DANA, però entre el 21 de novembre i el 8 de desembre ha començat una segona fase, amb un vídeo promocional i una campanya en la qual totes aquelles persones que compartisquen en xarxes socials una foto en algun establiment amb el logo Ah! entraran en el sorteig de premis de 50, 40 i 30 euros.