Hui dimarts, dia 30 de maig, es compleixen 25 anys de la inauguració del túnel de l'Olleria, una infraestructura que amb la perspectiva que dóna un quart de segle de vida, ha sigut clau en la comunicació de la Vall d'Albaida amb l'exterior. 
El túnel, de 553 metres de longitud, es va emmarcar en un ambiciós projecte que aquell moment la conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, va denominar “Nova carretera Xàtiva-Alcoi” i que va dividir en set trams: enllaç de la carretera Xàtiva-Alcoi amb l'autovia de València-Almansa; variant de l’Alcudia-Canals; l'accés al túnel de l'Olleria; el propi túnel; la variant d'Albaida; la ronda sud d'Ontinyent i l'accés a Xàtiva.
El total pressupostari per a tota la carretera va ser de 6.000 milions de pessetes, dels quals, 2.800 milions de pessetes van ser per a les obres del túnel i la carretera d'accés al propi túnel. 
La construcció del túnel va requerir la presència de dos equips, un dels quals va començar a perforar la Serra Grossa pel nord, mentre un altre ho feia pel sud. Quatre mesos després, amb precisió mil·limètrica, tots dos treballs es van unir per a crear el túnel.
Cal tenir en compte que va ser una obra de grans dimensions, per la qual cosa va ser necessari utilitzar la dinamita per a desmuntar més de mig milió de metres cúbics de roca, van explicar en el seu moment des de la conselleria. Altres dades que reflecteixen la importància de l'obra són els 160.000 metres quadrats de sembra de talussos per a la correcció de l'impacte ambiental, les 90.000 tones d'aglomerat asfàltic o els 604.000 kg d'acer que es van emprar.
Les obres del túnel, amb una longitud d'11.200 metres en el tronc principal, van començar en el mes de març i van finalitzar al maig de 1992, és a dir, van tenir una durada de 14 mesos. Prèviament, per a la construcció de la carretera d'accés al túnel, va ser necessària la desviació de l'intens tràfic durant 4 mesos. L'accés al túnel compta amb una longitud de 3.300 metres de nou traçat i un pendent màxim del 6%.
La construcció del túnel va ser una gran notícia per a les comunicacions a la Vall d'Albaida i també en general les comarques de l'interior, ja que les difícils i pronunciades corbes de l'anterior port van ser sempre un problema per al tràfic, especialment el de camions grans. 
La inauguració del túnel, el 30 de maig de 1992, va suscitar un acte al que van acudir el llavors president de la Generalitat, Joan Lerma, el conseller d'Obres Públiques, Eugenio Burriel, així com una gran quantitat d'alcaldes de la Vall d'Albaida, la Costanera, etc. No va faltar en l'acte la música ni una mascletà.