Almenys 10 naus industrials d'Ontinyent que estaven llogades s'han quedat plenes de residus tèxtils i abandonades pels seus inquilins. Aquesta és la situació a la qual s'han vist abocats els propietaris d'aquestes naus, que en el seu moment van acceptar llogar-les sense imaginar el que anaven a trobar-se mesos després. Els interessats en elles els van pagar per endavant mig any. Ara ha vençut aquest període i han deixat les naus abandonades però plenes de residus tèxtils.
Fonts consultades expliquen que aquest fenomen, que s'ha donat també a Andalusia, consisteix en el fet que els promotors d'aquest negoci cobren a l'empresa que genera els residus pel tractament i trasllat, però realment, per compte de dur a terme tot eixe procés, es limiten a depositar les bales plenes de residus tèxtils procedents d'Itàlia en naus que prèviament han llogat. Quan passa el període de temps pel qual tenien llogada la nau, desapareixen i deixen el problema als propietaris d'aquestes, que es troben que ja no tenen eixa nau llogada i a més, la tenen plena de residus, per la qual cosa si la volen buidar, han d'assumir l'important cost d'aquesta retirada.
Segons ha pogut saber aquest periòdic, en el cas d'Ontinyent es tracta de bales de material no recuperable, és a dir, que només pot ser destinat als abocadors per a la seua eliminació, perquè és polièster i material sintètic que no es pot reaprofitar. Si els propietaris de les naus que s'han quedat plenes de residus tèxtils volen buidar-les han d'assumir un cost d'entre 120 i 150 euros per tona. El cost pot oscil·lar segons el transport, ja que alguns abocadors estan a prop, com és el cas del de Villena, però hi ha altres més llunyans com els de Novelda, Albacete, Conca o Múrcia.
Altres fonts consultades expliquen que en algunes de les naus afectades caben uns 600.000 quilos, és a dir, unes 600 tones, i que el cost de buidar una nau oscil·laria entre els 25.000 i 40.000 euros. En el cas d'una nau més gran, el preu de buidar-la pot ascendir fins a 60.000 euros.