Les instal·lacions de la UTE formada per Guerola i Indústries Metàl·liques Anro a Alberic rebien esta setmana la visita de la vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, per a conéixer el procés de fabricació industrialitzada amb el qual es construiran 35 habitatges destinats a la localitat d’Albal, en el marc del pla Vive DANA.

A l’acte també acudien els alcaldes d’Alberic, Toño Carratalà, i d’Albal, José Miguel Ferris, entre altres autoritats.

Esta primera planta de producció de la UTE compta amb 16.000 metres quadrats d’instal·lacions i permetrà la fabricació de fins a 300 mòduls habitacionals a l’any. Esta fàbrica d’habitatges respon a l’aliança creada per l’ontinyentina Guerola i Indústries Metàl·liques Anro i que operarà sota la marca Anrobox & Guerola, SL.

Durant la visita a esta infraestructura, la vicepresidenta primera va estar acompanyada per José Vicente Guerola, director general de Guerola, i per Rafael Rodríguez, director general d’Indústries Metàl·liques Anro.

Els 35 habitatges estaran construïts gràcies al sistema de fabricació industrialitzada Anrobox, patentat per l’empresa Indústries Metàl·liques Anro.

La construcció dels 35 habitatges d’Albal forma part dels 80 adjudicats a la UTE formada per Indústries Metàl·liques Anro i Guerola, a través de la licitació promoguda per l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA), i que preveu un total de 250 habitatges per als municipis afectats per la DANA i per a les persones damnificades.

Tant José Vicente Guerola com Rafael Rodríguez s’han mostrat satisfets per l’interés de la vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, per conéixer el procés de fabricació industrialitzada d’habitatges.

José Vicente Guerola ha destacat que “la unió d’una empresa de construcció amb la trajectòria de Guerola, i amb l’experiència en obra civil, junt amb el sistema Anrobox d’Anro, suposa una resposta real al problema urgent de l’habitatge, no només a la Comunitat Valenciana, sinó en el conjunt d’Espanya.

Per la seua banda, Rafael Rodríguez, director general d’Indústries Metàl·liques Anro, ha explicat que el seu sistema “és un assoliment del nostre departament d’I+D i proporciona un producte que reduïx al mínim els residus, enfront de la construcció tradicional, no consumix recursos hídrics i reduïx la petjada de carboni”.

Resposta al problema urgent de la falta d’habitatge

Tant José Vicente Guerola com Rafael Rodríguez es mostraven satisfets per l’interés de la vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, per conéixer el procés de fabricació industrialitzada d’habitatges.

José Vicente Guerola ha destacat que “la unió d’una empresa de construcció amb la trajectòria de Guerola, i amb l’experiència en obra civil, junt amb el sistema Anrobox d’Anro, suposa una resposta real al problema urgent de l’habitatge, no només a la Comunitat Valenciana, sinó en el conjunt d’Espanya.

Fonts de l’empresa han confirmat que, junt amb estes promocions, la companyia ja té diversos solars adquirits en diferents localitats de la província de València, on construiran habitatges a través de l’edificació industrialitzada. A més, també han confirmat la seua voluntat de diversificar el producte i endinsar-se en l’edificació industrialitzada d’altres tipus de construccions com hotels, residències de majors o residències d’estudiants.

Anrobox: el 70% del procés d’edificació s’executa a la fàbrica

Este sistema, patentat per Anro, permet l’edificació industrialitzada 3D en altura, ampliable i desmuntable. També és reubicable i trasllada el 70% del procés d’edificació de l’obra a la fàbrica.

Compta amb grau d’industrialització 6, és a dir, el nivell màxim i més avançat de construcció industrialitzada, on els mòduls ixen totalment acabats del taller. Gràcies a este nivell d’industrialització, la construcció en l’espai definitiu de l’edificació es limita al muntatge final i el temps de construcció passa de 24 a 10 mesos.

Anrobox permet una adaptació completa als diferents projectes i necessitats i aporta una reducció i control total dels residus, l’eliminació de recursos hídrics i un espai de treball segur per a l’equip.

Sobre Guerola:

Des de 1976, Guerola oferix solucions integrals de construcció en obra pública i privada, i combina l’experiència i els mitjans propis amb la implementació de tecnologies innovadores i processos eficients. El seu compromís és oferir solucions constructives d’alta qualitat que satisfacen les necessitats dels seus clients, fomentant relacions de confiança i col·laboració. Entre els seus objectius es troba la voluntat de liderar la industrialització del sector de la construcció a través de metodologies innovadores, amb un impuls a processos més eficients, sostenibles i col·laboratius.