L'ambaixaxa cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent 2026, de la comparsa Almogàvers, va presentar el passat divendres el joc "Desperta". Es tracta d'un joc de 56 cartes (55 per a jugar i una de presentació) que pretén donar a conéixer els Moros i Cristians d'Ontinyent i especialment la comparsa Almogàvers, principalment entre els més menuts. Cada carta consta de 8 elements, personatges o càrrecs.
Entre les 57 il·lustracions fetes per Vicent Beneito els jugadors poden trobar punts arquitectònics tan identificatius com el campanar, el castell, l’església de Sant Carles o el Pont Vell; elements festers com la llança, la porra, el trabuc o les babutxes; personatges i càrrecs com el pregoner, la ballarina, Cervino, la directora de Chimo o la capitana; sense oblidar elements autòctons de la comparsa com l’àguila, la Flor de Lys, la ploma o el casc.
Són diversos els mini-jocs amb els que passar un bon moment, al temps queels familiaritzen amb algunes de les costums més properes a les nostres festes. Tot procurant la paritat entre els personatges que apareixen.
El joc, que ha estat possible gràcies al patrocini d’un grapat d’empreses i institucions i la maquetació i execució de l’almogàver José Vicente Nadal, serà repartit, entre altres, als alumnes de tercer d’educació primària de tots els centres escolars d’Ontinyent i el CEE Vall Blanca. Així mateix, tot aquell que vullga adquirir-ne algun podrà fer-ho a través de les xarxes socials de la comparsa.
L’acte va concloure amb el lliurament d’un exemplar a cadascuna de les autoritats i càrrecs festers.