L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha realitzat hui dilluns una visita institucional a les obres de reforma i ampliació del CEIP Vicent Gironés, una actuació que està executant el consistori amb finançament de la Generalitat Valenciana dins el Pla “Edificant” i que compta amb una inversió global de 3 milions d’euros. A la visita han assistit junt a l’alcalde el regidor de Territori, Óscar Borrell; el regidor d’Educació, Ferran Gandia; així com representants de l’equip directiu del centre educatiu, de l’empresa adjudicatària dels treballs i de la direcció d’obra, assumida pels arquitectes ontinyentins Bonastre, Galiana i Ramos.
Jorge Rodríguez destacava la importància d’una inversió “molt significativa, finançada amb 3 milions d’euros dins el Pla Edificant, un pla que estarà al voltant de 30 milions totals a Ontinyent i que l’Ajuntament ha fet un esforç de gestió i execució per traure endavant, donant resposta a necessitats històriques després de molts anys sense inversions als centres educatius de la ciutat”. El regidor de Territori, Óscar Borrell, destacava durant la visita que “estem davant d’una actuació que canviarà profundament la idiosincràsia del centre. És una intervenció molt important que modernitza completament les instal·lacions i les adapta als estàndards actuals d’eficiència i confort”. El regidor d’Educació, Ferran Gandia, afegia que “amb projectes com aquest no sols millorem els edificis, sinó també les condicions d’aprenentatge del nostre alumnat i de treball del professorat”.
Les obres, que avancen segons les previsions establertes, tenen un termini d’execució d’un any i suposaran una transformació integral del centre, tant a nivell funcional com energètic. L’actuació inclou, entre altres millores, la incorporació de nous ventanals i la seua integració amb els sistemes d’enllumenat,o la implantació de nous equipaments d’aïllament tèrmic, seguint criteris d’eficiència energètica similars als aplicats en la reforma del CEIP Bonavista. A més, el projecte contempla la creació de dues noves aules d’educació infantil, fet que permetrà millorar l’oferta educativa del centre i millorar l’atenció a l’alumnat més menut, així com una reorganització i actualització dels espais per adaptar-los a les necessitats pedagògiques actuals.