L'Ambaixada Cristiana d'Ontinyent, ja amb un poc menys de calor respecte a l'inici de la desfilada, ha representat la Primera Croada. La comparsa Cruzados ha traslladat a Ontinyent fins a escenaris clau d'aquesta època com Constantipla, Antioquia i Jerusalem.
Amb Vicente Bordera (ambaixador) en el paper de Raimundo de Tolosa, i Nacho Pastor (banderer) com Godofredo de Bouillón, el boato ha impregnat l'Entrada de l'exotisme del desert, de l'ascetisme de les relíquies i de la humanitat més crua.
En la primera part, a través d'esquadres i un vaixell amb cavallers creuats el boato ha representat la marxa dels croats cap a Constantinopla, ciutat on arriben a l'encontre de l'emperador. Un ballet d'Esport i Dansa d'inspiració bizantina representava la catedral de Santa Sofía.
La següent parada era a Jerusalem, després d'un camí llarg i difícil, representada amb esquadres amb teles adaptades a la dura travessia sobre un terreny àrid i polsós.
En Antiiquía, després d'una esquadra amb cap batedor el ballet Òpera ha representat la coreografia "Santa Llança". En este bloc també han destacat els pendons amb les heràldiques dels 10 cognoms que apareixen en els versos de J.J. Cervino.
La batalla per la defensa de Jerusalem representava el següent bloc, en el qual una catapulta precedia a l'esquadra "la Podá". Un mur de 495x265x180 cm simulava el conegut com "Muro de les lamentacions".
El colofó del boato era l'entrada de Raimundo i Godofredo a Jerusalem, precedits d'un ballet de Masters amb un clar nom, "L'arca de l'aliança".
En total, un boato en el qual han participat tres ballets, 550 músics, dos caps batedors i cinc esquadres. En el cas de l'ambaixador i el banderer, els seus vestits han sigut elaborats amb teixits propis de l'època, així com metalls nobles treballats manualment amb banys de plata vella i or vell.