L'Associació d'alumnes del CPFPA Sant Carles d'Ontinyent ha emés un comunicat en el qual explica que el nou marc normatiu (Decret 77/2025 i Ordre 9/2025) ha suposat una reducció horària i una retallada important en la plantilla docent del centre, la qual cosa ha obligat a reduir els cursos reglats que el centre havia oferit per al nou curs. Això ha tingut com a conseqüència una reducció important en la quantitat d'alumnat soci de l'associació per al curs 2025-26. L'associació explica que aquest fet no és una cosa temporal, sinó que, si no es produeix un nou canvi normatiu, s'establirà i mantindrà en el futur.
"Amb aquest panorama tan negatiu en el present i el futur, la junta directiva ha analitzat les conseqüències i ha estudiat possibles alternatives", afig el comunicat, però "d'acord amb la realitat existent i els cursos disponibles, ha determinat que aquesta situació fa inviable a curt, mitjà i llarg termini la gestió organitzativa, administrativa i econòmica de tots els tallers que ve oferint i desenvolupant des de fa molts anys, donat que aquests tallers no són part de l'oferta del CPFPA Sant Carles per la normativa vigent de la conselleria d'Educació, que només reconeix els cursos impartits per personal docent funcionari municipal o de la conselleria d'Educació".
Així, cap dels tallers que l'Associació d'Alumnes havia previst per al nou curs s'impartiran. Aquesta suspensió afecta a la totalitat dels tallers que organitzava l'Associació d'Alumnes: pilates, pilates avançat, ioga, dibuix i pintura, tapissos, STEP, ceràmica, informàtica, Android, italià, alemany, francés i Trinity B2.
L'Associació d'Alumnes retornarà les quantitats abonades per l'alumnat quan va formalitzar la matrícula. Als qui va pagar per targeta, se'ls retornarà automàticament, mentre que els que van pagar en efectiu poden passar fins al 31 d'octubre per la secretaria del CPFPA.
Les reaccions
Fonts municipals expliquen que l’Ajuntament d’Ontinyent ha treballat durant les últimes setmanes colze a colze amb la direcció de l’EPA per revertir situació, causada per qui té les competències, que és la Generalitat Valenciana. Una retallada que no és exclusiva de l’EPA Sant Carles, ja que també afecta a totes les escoles d’adults de la Comunitat Valenciana i que des del govern municipal es considera que suposa "una vulneració al dret a l’educació i formació de les persones adultes de l’ensenyament públic".
Estes mateixes fonts recorden que el centre i l’Ajuntament ja es van mobilitzar durant el passat curs acadèmic per la pèrdua d’un lloc docent de l’especialitat de Valencià, el qual va ser recuperat pel gener d’enguany, i ara l'escola d’adults d’Ontinyent perdrà 3 docents i veurà reduïda de manera important la seua oferta formativa, el que farà inviable poder mantindre els tallers de l’Associació d’Alumnes del centre. Davant d’això, l’ajuntament ha posat a disposició recursos econòmics i ajuda a l’Associació d’Alumnes perquè aquesta puguera dur a terme estos tallers, però l'associació ha decidit que no pot fer-se càrrec per no tindre estructura suficient, expliquen fonts municipals.
També des del PSOE d'Ontinyent han traslladat la seua "preocupació" a l’Ajuntament d’Ontinyent perquè remeta a la Conselleria d’Educació "davant les greus conseqüències que tindran les noves mesures adoptades per l’administració autonòmica, en mans del PP i Vox, en matèria de recursos humans als centres educatius".
El grup municipal demana a l’Ajuntament també que sol·licite a la Conselleria que es doten els centres educatius dels recursos humans i materials necessaris per a garantir una educació pública de qualitat.