L'operació per la qual Ontinyent podrà comptar amb una gran zona comercial i d'oci a pocs minuts a peu del centre de la ciutat ha avançat molt en les últimes setmanes. Així, a la fi del mes de març, l'alcalde, Jorge Rodríguez, i Antonio Cañete, en representació d'Inversiones Cañete SL, van signar el conveni pel qual es regulen les obligacions d'ambdues parts i s'aprova el canvi del Pla General d'Ordenació Urbana pel qual 52.000 metres de terreny passen a ser zona comercial.
El conveni aprovat estableix que la construcció d'aquesta gran àrea comercial s'executarà en tres fases. La primera d'elles, en els antics terrenys d'Estampats Sanchis, just enfront de l'estadi El Clariano, albergarà un restaurant de Burger King i una tenda de Mercadona, a més de quedar un altre espai de 928 metres quadrats, l'ús dels quals s'està acabant de perfilar.
Segons explica el propi promotor d'aquesta nova zona comercial, entre meitat i final del mes de maig començaran les obres tant de la tenda de Mercadona com la de Burger King. En el cas de l'hamburgueseria, serà especialment ràpida la seua construcció, ja que s'utilitzaran materials prefabricats, la qual cosa retallarà els terminis. La intenció, expliquen des de Cañete Inversiones, és que les obres de construcció de Burger King duren uns dos mesos i mitjà, per la qual cosa estarien per a meitat de l'estiu.
En el cas de la nova tenda intel·ligent de Mercadona, tindrà una superfície de 8.693 metres quadrats i es calcula que estarà finalitzada entre setembre i octubre.
La segona i tercera fase, per a 2019
Des d'Inversiones Cañete no solament treballen en l'inici de les obres de la primera fase (que suposarà la construcció d'una tenda Mercadona i un Burger King), sinó que al mateix temps estan ultimant els establiments que s'implantaran en la fase II (21.540 metres quadrats) i en la fase III (que serà la que limite amb la rotonda que comunica amb el pont de Sant Vicent). L'objectiu és aconseguir una varietat d'oferta comercial i d'oci en la ciutat, per la qual cosa en aquestes dues fases caben establiments de diferent tipus, del sector de la restauració, l'oci o serveis com podria ser un gimnàs, entre uns altres.
En total, són prop de 52.000 metres quadrats entre les tres fases, amb accés des de diferents punts: l'avinguda Ramón y Cajal, però també des de les calles l’Agulla, Perxes i Batans. El seu emplaçament no solament és de fàcil accés per als ontinyentins, que fins i tot podran desplaçar-se a peu per les recentment renovades avingudes Ramón y Cajal i del Tèxtil, sinó que també té un fàcil accés des de la CV81, a través de la rotonda a l'altura de El Clariano, i també per als vehicles que arriben des d'Aielo, creuant el pont de Sant Vicent. De fet, aquest nou pol d'atracció supralocal ha sigut un dels motius pel que s'ha acceptat el canvi de catalogació per a passar de zona industrial a comercial.
Sobre un centenar de llocs de treball només en la primera fase
La repercussió que aquesta important iniciativa pot tenir sobre l'ocupació també és molt destacada, ja que es calcula que amb l'obertura d'aquesta primera fase seran al voltant d'uns 100 llocs de treball els que es crearan, xifra que pot ascendir fins a aproximadament 500 quan estiguen finalitzades les dues següents fases, amb la consegüent obertura de nous establiments comercials i d'oci.