El CEIP Martínez Valls d'Ontinyent compta les setmanes per a poder tindre finalitzades les obres. Tal com quedava patent en la visita realitzada hui dimarts per l'alcalde i els regidors de Territori i d'Educació a les instal·lacions, en estos moments s'estan fent els últims treballs. S'està en la fase d'acabat, explicava el regidor d'Educació, Ferran Gandia.
L'alcalde d'Ontinyent, després de visitar les obres, confirmava que el 7 de maig el consistori recepcionarà l'obra, que ha suposat més de 3 milions d'euros i que ha tingut superar diferents vicissituds, com l'abandó de l'obra per part de la primera empresa concessionària. "Gràcies a les gestions de l'Ajuntament i la predisposició d'ATG vam poder continuar l'obra", recordava. El primer edil destacava que altres ajuntaments que van patir el mateix problema d'abandó de l'empresa adjudicatària, "estan ara reprenent les obres, quan nosaltres estem finalitzant-les". La cessió de contracte va possibilitar la represa de les obres. 
Al mateix temps, s'ha treballat per a poder equipar el centre i que amb el nou curs, les classes es puguen iniciar ja en l'edifici remodelat i a continuació, traslladar a l'alumnat del Vicente Gironés a les aules prefabricades i iniciar les obres del CEIP Vicente Gironés.
Quant al de Primària, s'han renovat els banys, s'ha completat la fusteria exterior, i també la interior. A més, s'ha incorporat un grup electrogen, tal com marca la normativa. A més, el gimnàs és un edifici nou que no existia i que era necessari per a les classes d'Educació Física. "El CEIP Martínez Valls queda així actualitzat a un ús actual", destacava l'edil d'Educació.
El regidor d'Educació destacava el canvi realitzat en el gimnàs, així com els porxes exteriors i revestiments. També l'interior de les aules està ja acabat. Gandia recordava que amb estes obres, el centre compta amb dos noves aules d'infantil. Les connexions cobertes en l'edifici de primària i un porxo privat en infantil són altres de les millores. D'esta manera, l'alumnat d'infantil tindrà un accés independent de l'accés que utilitzarà el alumnat de Primària. També s'han renovat les instal·lacions d'aire, el canvi en la fusteria, la millora de l'aïllament, etc.
Per part seua, Josep Tormo, gerent de l'empresa ATG Desenvolupaments, que va assumir al març de 2024 la responsabilitat de finalitzar les obres que estaven paralitzades, explicava que queden uns 15 dies de treball. "Hem posat molt d'esforç per a finalitzar les obres dins del termini i en la forma corresponent. Ara ja és una realitat, perquè està quasi acabat".
Des de la direcció del centre, Rafa Alonso, es mostrava satisfet del "canvi que s'ha aconseguit en només un any. Ens sentim molt emocionats de sentir que el curs que ve el començarem en les noves instal·lacions", destacava el director del centre.