L’IES Pou Clar d’Ontinyent ha estat reconegut amb un destacat segon premi en el concurs d’investigació SAPIÈNCIA 2025, gràcies al projecte “L’efecte bactericida de la llet materna”, desenvolupat pel Departament de Biologia del centre.

El guardó es va lliurar el dissabte 13 de desembre, durant l’acte de presentació pública dels treballs finalistes i el lliurament de premis celebrat a la Universitat Miguel Hernández d’Elx, on es van donar cita els projectes educatius més rellevants d’aquesta edició. El treball havia estat prèviament seleccionat com a finalista del concurs.
El projecte ha estat realitzat per les alumnes Pau Cerdà i Joana de Llago i coordinat per la professora de Biologia Sònia Belenguer, que ha destacat per la qualitat científica, el rigor metodològic i la capacitat d’anàlisi demostrada en l’estudi de l’efecte bactericida de la llet materna.

Segons ha assenyalat la professora responsable, "aquest premi reconeix no sols el resultat final, sinó també l’esforç constant, la curiositat científica i el compromís de l’alumnat en la investigació".

Els premis SAPIÈNCIA reconeixen anualment els millors projectes d’investigació desenvolupats per estudiants de 4t d’ESO, de Batxillerat i de Cicles Formatius de grau Mitjà d’arreu del territori valencià, amb l’objectiu de fomentar la vocació científica i la innovació educativa.

Des de l’IES Pou Clar s’ha volgut expressar una especial felicitació i agraïment a l’alumnat i al professorat implicat per aquest èxit, que reforça el compromís del centre amb una educació de qualitat basada en la recerca i el pensament crític.