Cristian Zafra Pastor, nascut a Ontinyent i professor d'Educació Física ha participat al Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, on ha exposat el seu projecte "Intervenció educativa per a la millora del benestar emocional i mental dels estudiants i docents a través de l'activitat física", que ha sigut, a més, publicat en la revista científica del Congrés.
L'ontinyentí, que s'ha especialitzat en centres de màxima complexitat i alumnes en situació de risc social, mitjançant recerques i projectes portats a la pràctica, explica que en "un context social marcat per l'excessiva addicció a les pantalles per part de l'alumnat i professors", esta metodologia millora "la concentració, motivació i rendiment de l'alumnat" i explica que, després d'aplicar-la durant 30 dies, "es van reduir les xifres de depressió per part dels docents" i els alumnes estaven més motivats en classe. 
L'ontinyentí proposa canviar l'horari lectiu per introduir sessions d'activitat física de 40 minuts després de la tercera hora lectiva durant la setmana. D'esta manera, serien cinc les activitats físiques programades: activitats cícliques, circuit d'exercicis físics, exercicis de meditació i respiració, jocs i esports i ball. Unes sessions que estan acompanyades per un escalfament previ i una posterior tornada a la calma. Després de l'aplicació de la metodologia, es va analitzar l'efecte de les sessions .
En el cas dels alumnes, manifestaven incapacitat per concentrar-se en les tasques acadèmiques, dificultats per a relacionar-se amb els altres, etc., tal i com manifesta Zafra al seu article. En el cas dels professors, s'observa que "cap docent va assegurar que tenia capacitat per gestionar l'aula". 
Pel contrari, una vegada aplicat el projecte, "en les respostes a les enquestes posteriors al programa d'activitats físiques, percebem com l'alumnat i els professors van contestar de manera molt més optimista i positiva que les primeres enquestes", comenta l'ontinyentí. 
Pel que fa als estudiants de la mostra, "tots van evidenciar que han notat un increment de la seua capacitat de concentració, [...] benestar i autoestima". Per part dels professors, "asseguren que es troben més capacitats per gestionar l'aula, per transmetre els conceptes educatius a l'alumnat i per reduir els nivells d'estrès que els suposava exercir la docència.