L’estudiant d’Administració i Direcció d’Empreses del Campus d’Ontinyent Sergio Doria Borrell ha sigut guardonat en els premis de la Càtedra InnovatiOnt 2018 pel seu treball de Fi de Grau “Viabilitat d’una marca agroalimentària de qualitat territorial: el futur de la Vall d’Albaida”.
Estos premis, impulsats conjuntament per l’Ajuntament d’Ontinyent, Caixa Ontinyent i ESET Ontinet, reconeixen la qualitat acadèmica i l’impacte del tema tractat al TFG sobre aspectes d’innovació empresarial d’aplicació a l’àrea socioeconòmica d’Ontinyent. En este cas, l’ontinyentí ha realitzat un estudi sobre marques agroalimentàries de qualitat territorial, fixant-se en diferents exemples europeus, i un posterior plantejament d’aplicació al territori de la Vall d’Albaida. Sergio Doria explica que una marca agroalimentària de qualitat és un tàndem en el qual es combina producte de qualitat i qualitat del territori, per fomentar a més de l’economia local altres aspectes com el turisme o el patrimoni de la zona. Un exemple d’ells seria la marca ‘Sabor a Málaga’, que engloba els productes gastronòmics i establiments hotelers com a senya d’identitat de la província. “Una marca d’este tipus serveix per a crear sinèrgies entre diferents sectors i per fomentar un desenvolupament del territori, en este cas de la nostra comarca”, comenta.
La càtedra InnovatiOnt ha atorgat dos premis valorats en 1.000 euros cadascun, un d’ells per a l’ontinyentí, i l’altre per a Tanash Utamchandani Tulsidas, de la Universitat d’Alacant, pel seu treball “Lideratge innovador en la gestió i desenvolupament de la innovació en el segle XXI”, ja que poden participar alumnes de qualsevol altra universitat sempre que tracten temes d’aplicació a Ontinyent. L’entrega de premis va tindre lloc ahir dimecres en l’aula magna del Campus d’Ontinyent, que va estar acompanyada per una breu presentació dels respectius TFG per part dels seus autors.