Que les noves tecnologies i les xarxes socials són present i futur és un fet. Cada vegada és més comú, sobretot a partir de l’esclat de la pandèmia, la aposta per projectes online o pensats per a les noves generacions. Això ho saben millor que ningú dos amigues d’Ontinyent, Joana Murasan i Sara Sanchis que han estudiat disseny industrial i comunicació audiovisual respectivament, dos carreres cada vegada més relacionades amb eixes noves tecnologies i que han decidit unir al coneixement sobre la seua afició comú, la cuina.
Joana i Sara es coneixen des dels 10 anys, quan van coincidir en el col·legi i ja des de ben menudes van forjar una forta amistat que les va acompanyar durant els 6 anys de l’institut i que no s’ha trencat durant els anys d’universitat. Les dos amigues van decidir en febrer d’enguany emprendre un projecte que relacione tant els seus estudis com la cuina, pel que van decidir llançar-se al mon de Youtube, la plataforma de vídeos digitals que triomfa, cada vegada més, entre joves i no tan joves. Joana s’encarrega de la imatge, el disseny gràfic i planifica els continguts i Sara s’encarrega de l’edició i tot l’apartat audiovisual i les xarxes socials, i juntes formen ‘Mi Trocito de Luna’.
No han estudiat cuina ni res relacionat, però la seua passió no ho ha requerit. Des de ben xicotetes han après de les seues mares, amb l’avantatge que elles mateix expliquen de “formar part d’una generació que s’ha criat amb accés a les xarxes socials”, on expliquen “hem aconseguit molta informació sobre la cuina que tractem de difondre de forma més senzilla”. Expliquen les joves ontinyentines que així “mentre practiquem i gaudim de la nostra afició, posem en pràctica els nostres coneixements i habilitats professionals”. A més, consideren que “és una activitat que pot ajudar i resultar entretinguda en la situació crítica en la que ens trobem hui en dia. Degut a la pandèmia per covid19, el confinament i les restriccions, moltes persones passen part del seu temps a casa i així poden provar noves receptes”.
El projecte ‘Mi Trocito de Luna’ s’ha creat a Youtube perquè “és una alternativa molt més visual i de fàcil accés per a totes aquelles persones interessades en la cuina”, un canal al que “hem volgut donar-li el nostre toc diferenciador amb l’estètica japonesa ‘kawaii’”. L’estètica ‘kawaii’ trobaria un símil amb la paraula valenciana tendresa i es basa en els colors pastels, és a dir el rosa, color que mantenen com a corporatiu, però a més expliquen les creadores que “busquem cuidar la presentació dels plats i els dolços, optant per elements de fusta i flors”, una presentació que es combina amb “l’entorn càlid i familiar que busquem donar-li al projecte rodant els vídeos a la nostra pròpia cuina”.

De moment ‘Mi Trocito de Luna’ té per objectiu “compartir les receptes amb els nostres seguidors, que s’animen a cuinar i provar menjars i dolços casolans”, a més que consideren les creadores del projecte que “és una bonica forma de relaxar-se i passar temps a soles o amb els éssers volguts”, però no descarten, i de fet és un dels propòsits, “fer d’aquest projecte la nostra professió en un futur, expandir Mi Trocito de Luna i poder fer col·laboracions i sortejos per als nostres seguidors”.
Aquest deliciós projecte de dos ontinyentines no ha nascut sense abans realitzar elles mateix “una investigació prèvia més profunda sobre el posicionament SEO i les estratègies de màrqueting que ens farien arribar al nostre públic”, pel que des d’un primer moment ja van crear un Instagram, Pinterest, Facebook i Tik Tok buscant així a un ‘target’ jove que “és el que teníem clar que havíem de buscar”. 
Cada dimarts i dijous a les 12 del migdia publiquen les seues receptes, però mentre dimarts opten per un plat de fàcil elaboració i ampla temàtica, com pot ser un pollastre amb salsa barbacoa i mel, els dijous publiquen receptes de rebosteria com postres i dolços senzills, unes receptes que “son ràpides, senzilles i econòmiques perquè tot el món les puga elaborar amb facilitat”, expliquen. De moment no està tot enfocat a plats típics d’ontinyent, però expliquen que “entra en els nostres plans, ja que ens hem criat a aquesta ciutat i gaudim dels menjars més tradicionals d’Ontinyent”.
Sara i Joana, ‘Mi Trocito de Luna’, expliquen que “és un projecte nou que encara té poc camí recorregut. Estem molt il·lusionades d’haver-nos endinsat en el món de la cuina i les xarxes socials, i gaudim molt compartint els nostres coneixements amb el públic. Esperem arribar a la gent d’Ontinyent i que disfruten de les nostres receptes. Vam crear el hashtag #MiTrocitodeLuna de forma transmèdia, per a que qualsevol persona que decidisca provar una de les nostres receptes, puga compartir amb nosaltres el resultat publicant un post en la xarxa social que preferisca i mencionant-nos amb el hashtag”, ja que finalitzen explicant que “interactuar amb el públic i conèixer les seues opinions i suggerències és primordial per a nosaltres per a poder oferir un contingut de bona qualitat d’acord amb el seu gust”.