Ontinyent ha acollit la primera reunió del projecte internacional europeu “Stereotype Trap: abordar des de les escoles els estereotips de gènere en el treball domèstic i cures”. Aquest projecte, finançat per la Comissió Europea a través del programa CERV (Ciutadania, Igualtat, Drets i Valors) de la Direcció General de Justícia i Consum de la Comissió Europea, compta amb una dotació de 310.725,44 euros de fons Europeus i tindrà una durada de 24 mesos.
L'Ajuntament d'Ontinyent, que lidera aquest projecte, ha organitzat aquesta primera trobada presencial al Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana, on han participat 14 representants de les 7 entitats col·laboradores provinents d'Eslovènia, Itàlia, França, Romania, Portugal, Xipre i Bulgària. L'objectiu de la reunió ha estat establir el marc de treball, distribuir responsabilitats i acordar les primeres actuacions del projecte, com el disseny de la fase d'investigació i l'anàlisi del marc actual sobre els estereotips de gènere en el treball domèstic i de cures familiars.
L'acte d'obertura comptava amb la presència de l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la regidora d'Igualtat, Paula Soler, qui donaven la benvinguda als participants i destacaven la importància d'iniciatives com aquesta per promoure la igualtat de gènere des de l'educació. Paula Soler subratllava que "l'Ajuntament d'Ontinyent fa anys que treballa per la igualtat, i liderar aquest projecte europeu ens permet sumar forces amb altres països per combatre els estereotips de gènere de manera coordinada".
El regidor de Projectes Europeus, Juan Pablo Úbeda, recordava que el projecte, que ha competit amb iniciatives de 27 països de la UE, a més d'Islàndia, Noruega i Liechtenstein, va obtenir una puntuació de 95 sobre 100 i està cofinançat al 90% per fons europeus, mentre que el 10% restant serà aportat per l'Ajuntament mitjançant recursos propis. Úbeda apuntava “estos últims anys s’han invertit i es continua invertint a Ontinyent prop de 8 milions d’Euros amb ajudes europees de programes com EDUSI o Next Generation, i estem molt contents de que a més de seguir transformat la ciutat a partir de les infrastructures, també obtingam ajudes per transformar la societat impulsant drets i valors en aspectes com la igualtat de gènere”.
L'objectiu principal del projecte “Stereotype Trap2 és desenvolupar una campanya internacional dirigida a les escoles per combatre la bretxa de gènere en les tasques domèstiques i de cures. A través d'una educació amb perspectiva de gènere, es volen introduir plans formatius a les escoles que ajuden a trencar amb els rols tradicionals assignats a xiquetes i xiquets des d'una edat primerenca.
Per assolir aquest objectiu, el projecte es desenvoluparà en tres fases: una primera d’investigació i anàlisi, una segona fase de tallers d'aprenentatge, i una tercera fase de sensibilització i campanya de "street marketing”. A més, la campanya es difondrà a través de xarxes socials per ampliar el seu abast i impacte. Aquesta primera reunió ha permès definir les primeres passes del projecte i marcar les bases d'un treball conjunt que continuarà durant els propers dos anys.