Les dos Oficines Tàctils de Tramitació posades en marxa per l’Ajuntament d’Ontinyent han arribat a 27.678 gestions telemàtiques des de la seua posada en marxa (desembre de 2021 a l’entrada de l’Ajuntament d’Ontinyent, i novembre de 2023 al Centre Integral de Majors del barri de Sant Rafel). En concret, els dispositius, situats a l’entrada de l'Ajuntament i el Centre de Majors de Sant Rafel, estan registrant com a principals gestions la tramitació de certificats col·lectius (9088), certificats individuals (5437), sol·licituds de cita prèvia (4033), volants col·lectius (3190), volants individuals (1721) o certificats de documents sobre l’històric dels i les sol·licitants (1298).
El regidor de Modernització, Govern Obert i Transparència d’Ontinyent, Juan Pablo Úbeda, explicava que “són dispositius que permeten un estalvi de temps en la realització de nombrosos tràmits. El de l’Ajuntament es va posar en marxa en l’any de la pandèmia, comptant amb una ajuda dels Fons FEDER de la Unió Europea, mentre que el del CIM de Sant Rafel el vam habilitar fa un parell d’anys amb ajuda d’una subvenció autonòmica. Són mostres de com aprofitem les possibilitats de finançament que ofereixen altres administracions per seguir avançant de forma efectiva cap a una administració del segle XXI, en la que donem a les persones l’oportunitat de fer les seues gestions cada volta de manera còmoda i àgil”.
Les persones empadronades a Ontinyent i que disposen de certificat digital o DNI electrònic, poden accedir a la gestió telemàtica de les funcionalitats operatives a la “Carpeta Ciutadana” creada pel Departament d’Informàtica Municipal, que permet gestionar els rebuts de la persona usuària (actualment, l'IBI, els Vehicles i el COR s'estan tramitant en l’Oficina Virtual de la Diputació de València), entre altres funcionalitats. Tots dos dispositius compten en el seu equipament amb pantalla tàctil, impresora i enviament de correu electrònic