Ontinyent va donar inici al seu Festival de Primavera amb un primer cap de setmana ple d’activitats lúdiques, culturals i familiars que han tingut una gran acollida entre la ciutadania, malgrat que la pluja obligara a suspendre part de la programació prevista per a dissabte de vesprada. El Festivalet, dedicat al públic familiar, i altres propostes com “Catamercat” al Mercat Municipal o les actuacions de carrer van omplir d’ambient el centre de la ciutat durant el matí i les primeres hores de la vesprada de dissabte. El diumenge, el protagonisme fou per a la música i abans, per a l’emotiu homenatge al cuiner Rafa Calabuig, celebrat al Museu del Tèxtil.

La regidora coordinadora del Festival de Primavera, Sayo Gandia, ha fet una valoració positiva del cap de setmana, destacant que “estem contents perquè la major part de les activitats es van poder dur a terme, sobretot aquelles que teníem programades en comerços i al llarg del carrer Martínez Valls. Vam tindre molt bona resposta del públic, i vam poder acostar la cultura i l’oci a tothom, d’una manera gratuïta i accessible”. 

La regidora de Promoció Econòmica, Natàlia Enguix, ha lamentat que la pluja del dissabte de vesprada impedira la celebració d’actes com el concert d’Azúcar Moreno, però ha destacat que “pràcticament tot el previst es va poder fer, i el diumenge va eixir tot molt bé”. Les activitats començaven amb un tast de bombons maridats en vermuts, una activitat plantejada per promocionar el mercat i el nou espai de restauració del mercat, en un matí on després vam poder visitar l’exposició Arts als Balcons al barri de Poble Nou. Després la programació es traslladava a l’eix comercial de Martínez Valls, però amb la novetat d’ampliar l’espai on habitualment es fan activitats per a arribar fins al parc Ausias March. 


Sayo Gandia recordava que entre les activitats més destacades del  “Festivalet” dissabte matí i primera vesprada estigueren les funcions del conegut espectacle familiar “El Monstre Petorro”, que va fer gaudir grans i menuts amb música i humor; la “Puck Cinema Caravana”, una proposta original que combinava curtmetratges d’animació i jocs interactius; i el SuperTobogan, una rampa gegant que va atraure una elevada participació. Sayo Gandia també destacava la implicació del comerç local, que va posar en marxa activitats per iniciativa pròpia com ara tallers de perruqueria creativa, globoflexia o infusions gelades. A migdia, a “l’hora del Vermut” es ca comptar amb la música en directe i en valencià del grup “Malparits”. El “Festivalet” es va reprendre des de les 17:30 hores, tot i que al voltant d’una hora després, la pluja va obligar a suspendre part de la programació, entre ella el concert d’Azúcar Moreno. 

Pel que fa a la jornada de diumenge diumenge va transcórrer amb normalitat i va incloure l’actuació musical de “Los Indi.Os” a la plaça de la Concepció dins del cicle “L’hora del vermut”, així com un dels actes més emotius del cap de setmana: l’homenatge a Rafa Calabuig al Museu del Tèxtil. quest acte, que va comptar amb una important presència de familiars, amics i representants institucionals, va servir per reconèixer la trajectòria i aportació social de Rafa Calabuig, vivint-se moments emocionants com la intervenció de dos joves alumnes del Centre de Menors municipal “El Rogle” o el lliurament per part de l’alcalde Jorge Rodríguez d’una placa a la dona de Rafa Calabuig. Durant l’homenatge també es va presentar el col·leccionable “Ontinyent Ciutat Gastronòmica”, una nova iniciativa per posar en valor la cuina local i la marca gastronòmica “MOS”.

El Festival de Primavera continuarà el proper cap de setmana amb noves propostes que combinen esport, cultura i literatura, com les exhibicions de clubs esportius al carrer, actuacions de dansa, l’obra teatral “El Flautista d’Hamelin” i un concert de la banda jove de l’Agrupació Musical d’Ontinyent. A més, es comptarà una Fireta del Llibre Infantil i Juvenil amb activitats complementàries pensades per fomentar la lectura entre els i les més joves.