Després d'una grandiosa Entrada ahir divendres, Ontinyent continua el seu calendari festiu. El dia ha començat amb la diana, a les 7.30 hores i ha continuat amb el Ball del Contrabandista, que ha tingut lloc en la plaça de la Concepció a les 11.00, com a preludi de l'inici del de la desfilada per al tradicional Contraban.

Encara que s'han celebrat només unes hores després de l’Entrada, ambdós actes han comptat amb la presència de nombrosos festers i públic. Des de l’Ajuntament d’Ontinyent, l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, participava en l’acte junt a la Vicepresidenta 1ª de la Diputació i 1ª tinent d’alcalde Natàlia Enguix, tots dos acompanyant la comparsa Mariners, després d’haver estat convidats per la mateixa.

Cal destacar que enguany ha estat la primera edició de l’acte en la qual s’ha comptat amb els nous “taulells del Contrabando”, uns taulells de ceràmica col·locats en els punts on es declamen els versos, a  3 façanes dels carrers Gomis i Maians i a 1 ubicada a la Plaça Major. El text oficial del “Contrabando” consta de dos-cents sis versos d'art menor (cent vint-i-sis declamats pel contrabandista i huitanta pel marinero).

Per a esta vesprada, està previst a les 17.30 l'inici de la representació del text de la Baixada del Crist i a les 18.30 hores, donarà inici la processó de la Baixada del Santíssim Crist de l'Agonia, per la Cantereria, plaça de Baix, plaça Major fins a arribar a la parròquia de Sant Carles.